6352
Sök

Prisskillnad mellan ny Volvo och Saab i ungefärlig jämförbar storlek och utrustning?

528 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
Nu vet jag att jag kommer med en svår fråga där man, om man inte tänker efter lite, lätt kan försvinna i någon slags fanatiker-krig utan relevans; men det åt sidan,  jag undrar vad som skiljer i pris ungefärligt om man tar en ny (inte begagnad, inte begagnad!) saab och volvo i liknande storlek och modell och jämför med ungefär samma utrustning - vad som då skiljer i pris.
Jag har varit bilintresserad i inte så värst många år och har bara haft två nyare Volvo-bilar och följer egentligen bara prisutveckling och utrustningsnivåer på nyare Volvo-bilar och då främst S40/V50/C30-bilarna.   Nu kör jag en C30 1.6d från 2008  och vet inte om just den bilen är enkel att jämföra med SAAB-bilar men om man tar S40  och 9-3? Är de jämförbara?  Med ungefär samma utrustning och ungefärligt samma motor - vad skiljer i pris? 
Jag har kollat lite på SAABs hemsida men eftersom jag är inte kan SAAB-bilar så är det svårt för mig att veta att utrustningen faktiskt är snarlik..  så frågan är till er som vet, skiljer det något?
När jag klickade runt på SAABs hemsida och just 93 så tyckte jag att bilen blev något dyrare än Volvos alternativ men jag känner att det inte kan vara rimligt, så jag har säkert missat något..  eller?

Sök