6153
Sök

Problem med att ställa in min ljusbild skruven guggar över, volvo 945 -91 !

445 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
Problemet är precis som rubliken, men jag vet att man skruvar på den lilla "skruven" på strålkastaren, men när ja skruvar så vill den inte komma upp precis som att den kuggar över. Detta börjar bli ett problem för mig för jag ser kanske 6 meter framför bilen i halvljus i mörker, och dessa vintertider tar snart kål på mig.

Snälla hjälp mig med detta! har försökt hitta sprängskisser på volvo 940 strålkastare så att man kunde fixa skiten. men jag är inte alls "hemma" på strålkastare.

Tacksam på alla svar!

/mvh

593 Inlägg
25 februari 2010
Följ justerskruven neråt, där det är en 90 gradersa böj och "justeringsstpången" går in i strålkastaren är det en 10mm skallen. På med en 10 ringspärr och justera sedan

Hade samma problem på min bil, när de börjar gå lite tungt med åren så kuggar de över där vinkeln är, men som sagt, skruva på armen som går direkt in i strålkastaren så är saken biff=)

mvh

445 Inlägg
25 februari 2010
Trådstartare
epapower skrev:
Följ justerskruven neråt, där det är en 90 gradersa böj och "justeringsstpången" går in i strålkastaren är det en 10mm skallen. På med en 10 ringspärr och justera sedan

Hade samma problem på min bil, när de börjar gå lite tungt med åren så kuggar de över där vinkeln är, men som sagt, skruva på armen som går direkt in i strålkastaren så är saken biff=)

mvh

jag har fattat nu hur du menar:)

Tack så mycket ska ut och kolla på detta lite mera när det har mörknat:D
/mvh

Sök