Chippa en D5?

klass
1 mars 2010 · 79 Inlägg

Nu får någon gärna hänvisa mig till en annan tråd, om svaret på min fråga redan finns! smile

Jo, jag hörde nämligen av en Audi/VW-mekaniker att om man t.ex. Bsr-chippar en Audi med partikelfilter så förbrukas P-filtret mycket snabbare, pga den högre temperaturen som orsakas av motorns högre prestanda... kmr inte ihåg exakt vad han sa, men jag blev iaf avrådd att chippa. nu är det så att jag har en XC70 D5, -07 som jag hade tänkt att chippa, med bsr, (jag har använt bsr förr och vart väldigt nöjd,) min fråga är då om det är någon som vet om volvons filter oxå sotar igen mycket mer av att man chippar den?? volvon har ju en egen rensning av filtret när det börjar bli skitigt, (då man ska ut och köra som en biltjuv, oftast på grund av att man kört som en kärring först, och därför inte blåst ur det ordentligt). Hoppas ni förstår min fråga och har lite råd att komma med smile

MIn bil har gått 13000 mil, och har automat, kommer det att hålla ?

Senast redigerat av klass (1 mars 2010)

Do I really look like a guy with a plan? You know what I am? I'm a dog chasing cars. I wouldn't know what to do with one if I caught it. You know, I just do things...
Munkis
1 mars 2010 · 1 635 Inlägg

Volvo har ju trim till dessa maskiner så funka borde det ju smile Hör föresten vad dom tar. Eventuella garantier behålls ju med deras trim smile

klass
1 mars 2010 · 79 Inlägg

Menar du altså att det finns "orginaltrim" till dessa motorer? Känner igen det du säger men kan inte säga att jag vet något om det. Säljer volvo detta hos t.ex. bilia?

Do I really look like a guy with a plan? You know what I am? I'm a dog chasing cars. I wouldn't know what to do with one if I caught it. You know, I just do things...
yngwe
1 mars 2010 · 54 Inlägg
Grabbar med smak kör bilar utan tak..
nicke_34 Yrkesförare
1 mars 2010 · 1 267 Inlägg

klass skrev:
Menar du altså att det finns "orginaltrim" till dessa motorer? Känner igen det du säger men kan inte säga att jag vet något om det. Säljer volvo detta hos t.ex. bilia?

Ja,det finns orginal trim wink
                                               INFO OM TRIMMET

Polestar effektoptimering
Att effektoptimera din bil innebär att motorns effekt och vridmoment ökas mot original. Med Polestars system kan detta göras både på nya bilar eller på en begagnad bil. Uppgraderingen görs hos din lokala Volvohandlare och påverkar varken bilens nybilsgaranti eller framtida service. Polestar Performance skall registreringsbesiktigas med Volvos intyg, vilket höjer bilens andrahandsvärde.

Polestar Performance utvecklas i nära samarbete med Volvo och uppfyller samma certifieringar som originalbilen. Uppgraderingarna har inte för avsikt att maximera varken effekt eller vridmoment utan sker inom rimliga nivåer. Genom detta kan du som kund vara säker på ett problemfritt ägande.

Vid normal körning påverkas inte din bils certifierade bränsleförbrukning av uppgraderingen. Genom detta påverkas inte originalbilens bränslekostnader nämnvärt trots förbättrad prestanda. Även original certifierade utsläppsnivåer behålls.

Kontakta din personliga servicetekniker eller titta in till oss för uppgradering av din Volvo.

http://www.polestar.se/

GBrt (Göteborg Borås Race Team)
klass
1 mars 2010 · 79 Inlägg

Tack för svaren! Jag ska kolla upp Polestar, verkar riktigt bra!

Do I really look like a guy with a plan? You know what I am? I'm a dog chasing cars. I wouldn't know what to do with one if I caught it. You know, I just do things...
Jonas_C30
1 mars 2010 · 108 Inlägg

Kolla med autotech! Dom har chippat min och de funkar skitbra. Går grymt bra nu!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang