Företag som betalar ens forkörningsböter?

MrSkyline89 driver with style
14 december 2009 · 800 Inlägg

Någon som har hört talas om ett förretag som betalar ens fortkörningsböter upp till 30km/h??


hittade en sida av ett sånt företag nyss och undra om någon har nån erfarenhet med det?

ska tydligen bara kostar 485/ÅR!!! så för mig låter det som ett dålig skämt tongue

aja iaf länk till sidan http://www.dontworry.se/index.php?index=private

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
diamond_ Diamond
14 december 2009 · 540 Inlägg

alla dom sidorna ska förbjudas nu ändå, så ingen vits att betala nåt onödigt...

I'm Rick James Bitch!
MrSkyline89 driver with style
15 december 2009 · 800 Inlägg

diamond_ skrev:
alla dom sidorna ska förbjudas nu ändå, så ingen vits att betala nåt onödigt...

aha okej okej, kan vara bättre så! luktar stark efter bedrägeri de där tycker jag!

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
sirmiro Double-Unicorn Rider
15 december 2009 · 2 486 Inlägg

Använt det ett antal år nu. Har dock inte lyckats få böter med kanontrevlig personal på just dontworry. Inga bekymmer med något.

Förbjudas?
Varför?
Det är en försäkring mot plötsliga utgifter, precis som en helförsäkring på en bil.


Gillar dessutom dontworrys regler om att det endast gäller böter på 70-vägar och högre samtidigt som man bara får begå brottet fortkörning.
Enligt mig gynnar det trafiksäkerheten då jag kan ligga runt 90 på 90-väg och titta på vägen istället för att tänka på vilken fart jag har (dvs hoppar det upp till 100 vid en kamera är det bara rycka på axlarna, inte panikbromsa som halva svenska folket).

gamlingen
15 december 2009 · 5 198 Inlägg

Tar dom hand om pricken på körkortet oxå ? .Är det inte så att vid 3 prickar så ifrågasätts körkorts innehavet ?

sirmiro Double-Unicorn Rider
15 december 2009 · 2 486 Inlägg

gamlingen skrev:
Tar dom hand om pricken på körkortet oxå ? .Är det inte så att vid 3 prickar så ifrågasätts körkorts innehavet ?

Det gör de inte.
Och de tar hand om max 3 betalningar per år. (Senast jag läste avtalet.)

Det fungerar lite som att mormor tycker synd om dig och betalar böterna eftersom hon fick en fin blomma julen innan. wink

MrSkyline89 driver with style
15 december 2009 · 800 Inlägg

okej visst det låter bra men finns det ingen som verkligen fått sina böter betalt av ett sådant företag? för om man tänker hur höga böterna är så skulle företag konka direkt egentligen om alla gör så att dem inte bryr sig om kamerna å blir prickade där. kamerna uppfyller en viss nytta, dem står oftast där det behövs för att få ner hastigheten på fordonen. eller har jag fel här nu? tongue

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
Frostfjord Ljudbyggare
15 december 2009 · 170 Inlägg

De skulle ju förbjudas för att "de uppmuntrar olagliga handlingar". Visst jag kan förstå nyttan med dem. Om du satt i system att köra för fort. Och om halva svenska folket nu panikbromsar då är du ju till fara för att du inte gör det också eller hur?Argumenten för och emot är många.

Sen ekonomiskt sett tror jag inte heller att folk skiter i hastigheten bara för att någon annan betalar..

Sen om nu 100 personer har detta och 10 av dem kör för 2 gånger per år. Ja, räkna efter själv.. Kan tjäna stora pengar.

Opel Omega (B) "Oscar" (2002)
Mitsubishi Galant "Junior" (2001)
sirmiro Double-Unicorn Rider
15 december 2009 · 2 486 Inlägg

Frostfjord skrev:
De skulle ju förbjudas för att "de uppmuntrar olagliga handlingar". Visst jag kan förstå nyttan med dem. Om du satt i system att köra för fort. Och om halva svenska folket nu panikbromsar då är du ju till fara för att du inte gör det också eller hur?Argumenten för och emot är många.

Sen ekonomiskt sett tror jag inte heller att folk skiter i hastigheten bara för att någon annan betalar..

Sen om nu 100 personer har detta och 10 av dem kör för 2 gånger per år. Ja, räkna efter själv.. Kan tjäna stora pengar.

Uppmuntrar inget som jag kan se.
Uppmuntrar försäkringsbolag till att man ska krocka med andra?

Var finns info om att det ska förbjudas?

gamlingen
15 december 2009 · 5 198 Inlägg

sirmiro skrev:
Använt det ett antal år nu. Har dock inte lyckats få böter med kanontrevlig personal på just dontworry. Inga bekymmer med något.

Förbjudas?
Varför?
Det är en försäkring mot plötsliga utgifter, precis som en helförsäkring på en bil.


Gillar dessutom dontworrys regler om att det endast gäller böter på 70-vägar och högre samtidigt som man bara får begå brottet fortkörning.
Enligt mig gynnar det trafiksäkerheten då jag kan ligga runt 90 på 90-väg och titta på vägen istället för att tänka på vilken fart jag har (dvs hoppar det upp till 100 vid en kamera är det bara rycka på axlarna, inte panikbromsa som halva svenska folket).

Hört talas om farthållare,, funkar skitbra,,

blixtn
15 december 2009 · 214 Inlägg

Tycker den här tjänsten verkar bra.
Skulle dock vilja ha en liknande tjänst som gäller fyllekörning.
OBS! IRONI

Senast redigerat av blixtn (15 december 2009)

sirmiro Double-Unicorn Rider
15 december 2009 · 2 486 Inlägg

gamlingen skrev:

sirmiro skrev:
Använt det ett antal år nu. Har dock inte lyckats få böter med kanontrevlig personal på just dontworry. Inga bekymmer med något.

Förbjudas?
Varför?
Det är en försäkring mot plötsliga utgifter, precis som en helförsäkring på en bil.


Gillar dessutom dontworrys regler om att det endast gäller böter på 70-vägar och högre samtidigt som man bara får begå brottet fortkörning.
Enligt mig gynnar det trafiksäkerheten då jag kan ligga runt 90 på 90-väg och titta på vägen istället för att tänka på vilken fart jag har (dvs hoppar det upp till 100 vid en kamera är det bara rycka på axlarna, inte panikbromsa som halva svenska folket).

Hört talas om farthållare,, funkar skitbra,,

Jupp, fungerar kanon i norrland. När jag bodde däruppe var det klockrent.
Här i området är det dock ingen idé då hastigheten ändras var 3e kilometer. hmm

gamlingen
16 december 2009 · 5 198 Inlägg

sirmiro skrev:

gamlingen skrev:

sirmiro skrev:
Använt det ett antal år nu. Har dock inte lyckats få böter med kanontrevlig personal på just dontworry. Inga bekymmer med något.

Förbjudas?
Varför?
Det är en försäkring mot plötsliga utgifter, precis som en helförsäkring på en bil.


Gillar dessutom dontworrys regler om att det endast gäller böter på 70-vägar och högre samtidigt som man bara får begå brottet fortkörning.
Enligt mig gynnar det trafiksäkerheten då jag kan ligga runt 90 på 90-väg och titta på vägen istället för att tänka på vilken fart jag har (dvs hoppar det upp till 100 vid en kamera är det bara rycka på axlarna, inte panikbromsa som halva svenska folket).

Hört talas om farthållare,, funkar skitbra,,

Jupp, fungerar kanon i norrland. När jag bodde däruppe var det klockrent.
Här i området är det dock ingen idé då hastigheten ändras var 3e kilometer. hmm

Fungerar även om man kör i sthlm som jag gör ganska ofta...

Slaylix tratt
16 december 2009 · 353 Inlägg

blixtn skrev:
Tycker den här tjänsten verkar bra.
Skulle dock vilja ha en liknande tjänst som gäller fyllekörning.
OBS! IRONI

fan va fyndig du var. ha ha ha..............

gamlingen
16 december 2009 · 5 198 Inlägg

kan man inte hålla koll på skyltar och hastighetsmätare och hålla hastigheten då har man nog inget på vägen att göra.. vad jag har lärt mej så blåstirrar man väl inte på mätarna utan man kikar dit lite då och då.

MrSkyline89 driver with style
16 december 2009 · 800 Inlägg

gamlingen skrev:
kan man inte hålla koll på skyltar och hastighetsmätare och hålla hastigheten då har man nog inget på vägen att göra.. vad jag har lärt mej så blåstirrar man väl inte på mätarna utan man kikar dit lite då och då.

japp sant!

Vissa falla för grupptryck, Jag föll för laddtryck!
www.hugotraffen.se
cheffer
16 december 2009 · 1 422 Inlägg

gamlingen skrev:

sirmiro skrev:
Använt det ett antal år nu. Har dock inte lyckats få böter med kanontrevlig personal på just dontworry. Inga bekymmer med något.

Förbjudas?
Varför?
Det är en försäkring mot plötsliga utgifter, precis som en helförsäkring på en bil.


Gillar dessutom dontworrys regler om att det endast gäller böter på 70-vägar och högre samtidigt som man bara får begå brottet fortkörning.
Enligt mig gynnar det trafiksäkerheten då jag kan ligga runt 90 på 90-väg och titta på vägen istället för att tänka på vilken fart jag har (dvs hoppar det upp till 100 vid en kamera är det bara rycka på axlarna, inte panikbromsa som halva svenska folket).

Hört talas om farthållare,, funkar skitbra,,

För precis alla bilar har farthållare också smile Eller hur?

En bra grej tycker jag och de uppmuntrar inte till några olagligheter tycker jag.

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
03daru
2 mars 2010 · 1 Inlägg

sirmiro skrev:
Använt det ett antal år nu. Har dock inte lyckats få böter med kanontrevlig personal på just dontworry. Inga bekymmer med något.

Förbjudas?
Varför?
Det är en försäkring mot plötsliga utgifter, precis som en helförsäkring på en bil.


Gillar dessutom dontworrys regler om att det endast gäller böter på 70-vägar och högre samtidigt som man bara får begå brottet fortkörning.
Enligt mig gynnar det trafiksäkerheten då jag kan ligga runt 90 på 90-väg och titta på vägen istället för att tänka på vilken fart jag har (dvs hoppar det upp till 100 vid en kamera är det bara rycka på axlarna, inte panikbromsa som halva svenska folket).

Kan bara säga bra saker om dontworry.se, jag har varit kund hos dem i fyra år nu, i början visste man inte riktigt men de hade en seriös hemsida och kontaktpersoner som går att nå. Jag fick användning för försäkringen första gången vid ett tillfälle 2008, och det fungerade perfekt. Betalade min bot på utsatt tid.

Nu var det tyvärr dags igen, fick en bot i februari och denna betalades i dagarna av dontworry.se! Fungerar hur bra som helst, bra personal och seriös hemsida. Företaget går även bra om man kollar upp dem på allabolag.se

Rekommenderar detta till alla som någon gång har lite bråttom! De tar alla böter upp till 30km/h för fort på 70-120 vägar. Oavsett mätmetod; kamera, radar, laser eller klockning av polisbil.

Försäkringen skyddar dock inte mot eventuella varningar (prickar) från länsstyrelsen som kan utfärdas om det går närmare 30 km/h för fort, men de betalar boten!

/Dan
Nöjd användare som sparat ett gäng tusenlappar!!

Senast redigerat av 03daru (2 mars 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang