5442
Sök

Motorbyte i Amzon kombi till V8

13 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
Hej! Jag har en fundering på vad bilprovning och SFRO säger om motorbyte i Amazon kombin jag skaffat mig, har kommit fram till att jag vill stoppa i en v8, men ingen liten sketen 215 rover.. utan typ en 318 eller 327.. Är det ens möjligt att skapa något sådant?
Mvh Thomas

711 Inlägg
2 mars 2010
En kollega till mig sa att det går att byta motor lite hur som helst i äldre bilar, så jag är också intresserad av hur det ligger till för detta?

Skulle ju vara kul och veta om man vill fixa någon gammal bil med ny motor någon gång smile

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
2 mars 2010
Blir nog svårt isånnafall måste du bygga om den tillräckligt myket för att klassas som ombygt fordon. Endast motorbyte så finns det nog tyvärr ingen annna V8 än rovern som kommer under gränsena för vridmoment å HK.

Men regga den med en Rover 8a å släng sedan i en 350 eller nått dom märker förmodligen inte det på SBP...

Annars går faktiskt Rover 8an å skrämma upp rätt bra å lätt e den ju också. En stor tung gjutgärns åtta i fronten på en Amazon bör sabba köregenskaperna kraftigt

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

13 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
Låter ju faktiskt inte helt dumt det där:) Får sehur det blir, men något med mer drag en b18 som sitter där ska iaf ismile Blir kanske att sätta i rover 8a till en början..

Sök