Fotad av Fartkamera när jag körde polarens bil. Åker jag dit?

Viktor-P
4 mars 2010 · 5 Inlägg

Hej och hå!
Va ute å körde med polarens t5a och fotades av en fartkamera på 90-väg, körde sisådär 120-130 km/h.
Hade dock mitt solskydd nerdraget så ansiktet kommer ej att gå å identifiera.
Nu är min fråga till er, Kommer jag eller min polare att åka dit på ngt sätt? Jag har min prövotid kvar men inte han! Hur går hela processen till ?
Vad är det för böter isf?

Är väldigt tacksam för svar då jag är orolig över påföljderna!
Tack på förhand MVH T5

gamlingen
4 mars 2010 · 5 198 Inlägg

Samma svar som alltd... kan dom inte identifiera föraren så händr inget... och NÄÄÄÄ bote skickas inte till ägaren

r2d2artur
5 mars 2010 · 283 Inlägg

Om din polare säger vem som körde bilen så åker du dit. De brukar ringa ägaren och fråga.

Slash Saabifierad
5 mars 2010 · 2 026 Inlägg

I och med att solskyddet dolde ditt ansikte, skickas fotografiet till Kiruna (där alla fotografier hamnar), skickas till någon vars jobb är att se om det går att identifiera föraren eller ej, så fort han eller hon ser att solskyddet är ivägen kommer han eller hon svära högt och förbanna sig över Sveriges ägaransvar och kasta bilden i papperskorgen där 100.000 andra liknande bilder ligger och skräpar big_smile

Vet i tusan om jag skulle klara av att jobba där alltså lol

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
nordstromj
5 mars 2010 · 1 772 Inlägg

r2d2artur skrev:
Om din polare säger vem som körde bilen så åker du dit. De brukar ringa ägaren och fråga.

Vad fan svarar man på det.. Man borde ju veta vem som lånat ens bil? Eller finns det någon bra lögn att dra?

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Pan
5 mars 2010 ·

NordstromJ skrev:

r2d2artur skrev:
Om din polare säger vem som körde bilen så åker du dit. De brukar ringa ägaren och fråga.

Vad fan svarar man på det.. Man borde ju veta vem som lånat ens bil? Eller finns det någon bra lögn att dra?

Det var Mållgan som körde bilen! wink Har ju funkat innan.

nordstromj
5 mars 2010 · 1 772 Inlägg

Pan skrev:

NordstromJ skrev:

r2d2artur skrev:
Om din polare säger vem som körde bilen så åker du dit. De brukar ringa ägaren och fråga.

Vad fan svarar man på det.. Man borde ju veta vem som lånat ens bil? Eller finns det någon bra lögn att dra?

Det var Mållgan som körde bilen! wink Har ju funkat innan.

HAHAHA

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
lodiseN
5 mars 2010 · 806 Inlägg

nej

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
r2d2artur
5 mars 2010 · 283 Inlägg

NordstromJ skrev:

Pan skrev:

NordstromJ skrev:

Vad fan svarar man på det.. Man borde ju veta vem som lånat ens bil? Eller finns det någon bra lögn att dra?

Det var Mållgan som körde bilen! wink Har ju funkat innan.

HAHAHA

Som privatperson har man ingen angivelseplikt i Sverige.

N_W V8 de bästa som finns!
5 mars 2010 · 1 092 Inlägg

Ägaren kan ju säga att den lånade ut bilen till ett par kompisar för de var ett gäng som skulle till blablabla men vem som körde har jag ingen aaaaning om  big_smile
Sällan de ringer upp om de inte har mycket tid över.

Senast redigerat av Niklasw (5 mars 2010)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
gamlingen
5 mars 2010 · 5 198 Inlägg

r2d2artur skrev:
Om din polare säger vem som körde bilen så åker du dit. De brukar ringa ägaren och fråga.

Finns ingen angiverilag i sverige så det går inte...

mange_240
5 mars 2010 · 1 562 Inlägg

tiden utvisar, men det kan ta upp till två år innan ngt händer.

nordstromj
5 mars 2010 · 1 772 Inlägg

r2d2artur skrev:

NordstromJ skrev:

Pan skrev:

Det var Mållgan som körde bilen! wink Har ju funkat innan.

HAHAHA

Som privatperson har man ingen angivelseplikt i Sverige.

Nehej, vad bra då.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
V40ThoppE Bilar, datorer och hundar
5 mars 2010 · 187 Inlägg

Man kan till och med vara så fräck så man talar om att de inte har med att göra vem som lånat bilen, och hänvisa till angiverilagstiftningen.
Men det händer att Polisen ringer upp ägaren och frågar, dock inte alltid.

Fjelkner Vilsen Skåning
5 mars 2010 · 6 Inlägg

skulle du få brev så klaga på att de inte har tillräckligt med pixlar i ansiktet.. de måste ha ett visst antal nämligen:) lycka till

"Bland dom snabbaste i världen på att koka snabbmakaroner"
r2d2artur
6 mars 2010 · 283 Inlägg

Fjelkner skrev:
skulle du få brev så klaga på att de inte har tillräckligt med pixlar i ansiktet.. de måste ha ett visst antal nämligen:) lycka till

De får inte skicka ut fotot om de inte är säkra på vem det är.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang