10445
Sök

Hej volvo eller saab?

91 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Hej nu är det dags att skaffa sig en bil. Jag vill ha en bil som man kan få ut mycket HK men det ska inte kosta allt för mycket. Jag är van att meka eftersom att jag jobbar på en bil verkstad och nu är frågan ska jag köpa en Saab eller en Volvo och i sånafall vilken model tycker ni. Den ska kosta runt 20000kr men man ska kunna få ut rätt så mycket HK. det ska vara relativt billiga reservdelar och dom ska vara lätta att få tag i. Jag kan i princip göra vad som helst med bilar för jag har verktyg och kunskap om dom men jag vill ha hjälp med att hitta rätt bil.

Tack för hjälpen:)

OEM <3
6 957 Inlägg
8 mars 2010
Hej, volvo = 740/940 turbo, 850 GLT/T5
Saab = 9000 2.0T/2.3t, Saab 9-3 SE 2.0t

Din rubrik får du nog ändra dessutom..

OEM <3

RM-operatör
667 Inlägg
8 mars 2010
Volvo 850 T5? Delar till förbannelse, likaså kunniga trimmare.
Eller kanske en Lada Samara? Billiga, och annorlunda projekt.

Fast om du har kunskap om bilar, så borde du ju veta vilka som är billiga, som du får ut många hästar ur, samt som har gott om billiga delar wink

EDIT: Justerade åsyftningsfel.
Senast redigerat av ShyGuy (8 mars 2010)

151 Inlägg
8 mars 2010
Trots jag är inbiten volvofanatiker så får jag nog säga SAAB. om du enbart är ute efter hästkraft per krona. Jag tror dom är billigast med turbomotor att trimma och ändå ha vettig bränsleförbrukning.
Men en 740/940 tic med 200-250hk är alltid roligare med sin bakhjulsdrift.
Hjärnan säger saab men hjärtat säger Volvo.
Hoppas det hjälpte lite

91 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
Okej tack:)

med lem
1 925 Inlägg
8 mars 2010
inte för att vara sån men,, räcker det inte med svar i dina 6 andra trådar du gjort ang vilken bil du ska välja ?

och för att hålla oss till ämnet så säger jag saab 9000 2,3t. helst aero eller a50. mycket fina bilar med mycket bil för pengarna.

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

8 922 Inlägg
8 mars 2010
Låser och ber dig åtekomma med en bättre rubrik. Använd även sökfunktionen finns massor av inlägg om Volvo och SAAB
http://www.garaget.org/forum/misc.php?a … nvisningar

Fotograf på Tierp iDag

Sök