Köpråd: Mitsubishi Galant -97 och uppåt.

Fritteboy
8 mars 2010 · 98 Inlägg

Kolla även "klonkande" länkarmar mycket kännt fel på just dom här och dyra i sverige men gå på ebay så får du 4st för runt 1500kr funkar perfekt för mig smile

liffe-745
8 mars 2010 · 12 Inlägg

2,4 L GDI ska du akta dig för, sotar igen i spjällhuset, mkt vanligt med för höga avgasvärden.
jag tycker personligen att 2,0L är den överlägst bästa motorn krånglar minst och är helt klart skruvvänligast och driftsäkrast, se upp med balans axelremmen bara den vill inte gå många mil över intervallen, den kan gå av och hamna i mellan vevaxel drevet och kammremmen.
fel på Galant överlag. länkarmar, abs kransar som spricker, rost i skärmkanter,ac lekage vid torkfiltret, fjäderbenslagringar, hjullager, klockan glappar på nästan alla,lampr som går i instrumentpanelen, en del skit fel helt enkelt.
ang ljud delen så har jag för mig det sitter 6,5 ir 5,25 i dörrarna och de är väll inget att hurra för igentligen smile
och avance finns det väll 2 modeller av har ja för mig, en GDI avance med 2,4 L, och en med V6a, i norge finns det även en 2,0 avance och utrustningen skiljer dig, den äkta v6 avancen är det helskinn i och sedan har de den snygga takvingen som går ner över bakluckan. på GDI avancen har du bara fronten Sidkjolarna och läpparna bak på, och även annan tyginredning.

_night_stalker_ 220 pounds of crazy
8 mars 2010 · 1 418 Inlägg

Okej. Den där 2,4 GDI, är det V6 motorn? Ska de va en avance så ska de ju självklart vara den med vingen smile Då vet ja ju iaf att de är tillräckligt stora hål för att kunna få in riktiga högtalare i dom iaf smile

Vad brukar de vara för fel på motorerna förutom att GDI sotar igen?

Senast redigerat av _night_stalker_ (8 mars 2010)

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
liffe-745
8 mars 2010 · 12 Inlägg

nix 2,4 GDI är inte V6 det är en vanlig 4a. det brukar väll inte va några större problem med varken 2,0 an ir V6an. sen atomat lådorna är inte så jävla kanon i dem heller, det är nästan alltid felkoder å grejer på dem, hellst om det är med v6 motorn vet ej om det är för att det de är för svaga i lådorna ir vad det beror på !! de brukar låsa sig i växlar å lever fan rent ut sakt, ibland växlar dem å ibland inte, sen har de en förmåga att bli total skrot. har haft ner ett par. det har ju iofs inte varit V6an i alla, men de flesta jag har bytt iaf smile
men jag var helnöjd med min 2,0 som jag bygde om till äkta avance,ångrar nästan att jag sålde den, hade inte mkt problem,och ja måste säga att 2,0 duger fint om man nu inte vill ha en farträser smile

_night_stalker_ 220 pounds of crazy
8 mars 2010 · 1 418 Inlägg

okej smile tänkte eftersom V6an är väl runt 2,5 liter den oxå eller har jag fattat det fel? Jag kör nu en rak 3liters 6a på 186hk å tror att jag kanske kommer tycka att en 2,0a är lite för svag. Sen är de ju de att jag drar ganska tunga lass lite då å då så en V6a känns nog som valet för mig smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!
steifan DR!FTT3KN!K3R
8 mars 2010 · 10 427 Inlägg

Ryktas om att det kan ta lite väl lång tid att skaffa fram nya bolt-on avgasdelar till Galant
också om man skulle behöva nya delar snabbt.

Tänkvärt ifall man köper en som kanske behöver lite utbyte.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang