hjälp med aktiv bas

Asene
9 augusti 2005 · 60 Inlägg

måste ha hjälp med min bas. har en MDS Fanatic Power A8 aktiv bas. det inbyggda steget är sönder så ja tänkte göra om det till vanlig bas. men från basen går 4 sladdar i stället för 2. hur ska jag göra???

Volvo v70 (2000)
Izual
9 augusti 2005 · 4 571 Inlägg

klipp av 2 =P nää men går alla från olika håll eller är det 2 kablar från +polen och 2 från -polen ?

andreasl
9 augusti 2005 · 391 Inlägg

vart tar dem vägen, altstå hur e dem kopplade på steget då?
tilsvidare kan du faktiskt göra som ovan,  inte direkt klippa av, men ta en + och en minus och koppla in

Asene
9 augusti 2005 · 60 Inlägg

så jag alltså ta 1 minus å 1 plus utan några problem?? det kan inte skada steget??

Volvo v70 (2000)
divA
9 augusti 2005 · 20 Inlägg

Asene skrev:
så jag alltså ta 1 minus å 1 plus utan några problem?? det kan inte skada steget??

Steget kommer du inte skada. så länge du inte ansluter + och +.. iofs så sitter det formodligen säckringar på steget så i värsta fall springer dem.
Men jag tror det med 4 kablar är enbart en seriekoppling. Men var leder alla 4:a kablarna ?

- [ Drive like you have stole it ] -
CoSmoZ 2lateuloose
9 augusti 2005 · 543 Inlägg

kan ju oxå vara dubbla spolar .. men eftersom det är MDS så tror jag INTE det... förmodligen har dom väl dragit en billig enkel kabel x2

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young
Asene
9 augusti 2005 · 60 Inlägg

det sitter 2 kablar på varje sida av basen.

Volvo v70 (2000)
divA
10 augusti 2005 · 20 Inlägg

Asene skrev:
det sitter 2 kablar på varje sida av basen.

oki, men då låter det helt enkel som en seriekoppling som för ljudet vidare. då kan du i stort sätt klipp av dem.

- [ Drive like you have stole it ] -
Sharky
10 augusti 2005 · 10 287 Inlägg

Det kan faktiskt vara så att den ena lindningen används som åtekoppling till det inbyggda steget för att linearisera och på så sätt hålla bättre kontroll över konutslag.
Då är man rökt.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Asene
10 augusti 2005 · 60 Inlägg

så det går alltså inte eller vad. va menas med bättre kontroll över konutslag.
Då är man rökt.


Sharky skrev:
Det kan faktiskt vara så att den ena lindningen används som åtekoppling till det inbyggda steget för att linearisera och på så sätt hålla bättre kontroll över konutslag.
Då är man rökt.

/Göran

Senast redigerat av Asene (10 augusti 2005)

Volvo v70 (2000)
Asene
10 augusti 2005 · 60 Inlägg

http://hacked.free-bsd.org/upload/image.php?bild=1039

tryck på länken

Senast redigerat av Asene (10 augusti 2005)

Volvo v70 (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang