10270
Sök

Har min saab 9000 2.0Turbo årsm 1990 Trionic 5 ?

glimmet
212 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Hej.
undrar en sak om min saab 9000CD 2.0Turbo årsm 1990 har Trionic 5 ?

Tacksam för svar
Mvh Tobbe

Mvh // glimmet

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
10 december 2009
Tjena.

Du har inte trionic i den.
Om den inte är konverterad till det vill säga.

MVH. Alex

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
10 december 2009
Trionic kom först 1993 i en tidig version, ett enkelt sätt att se om nu motorn är bytt är att kolla om det sitter LMM eller MAP sensor på den, har den MAP så är det Trionic 5

Rock'n Roll

glimmet
212 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
TenZer skrev:
Trionic kom först 1993 i en tidig version, ett enkelt sätt att se om nu motorn är bytt är att kolla om det sitter LMM eller MAP sensor på den, har den MAP så är det Trionic 5

jag har luftmängmätare på den. men alltså. förra ägaren sa att den är chippad och han är 10000% säker på att den är det. jag undrar hur jag kan ta reda på det, alltså få det bevisat. kan tilllägga att det har varit en gammal polisbil sen tidigare.. Kan det vara möjligt att den är chippad då?.

Mvh T

Mvh // glimmet

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
10 december 2009
glimmet skrev:
kan tilllägga att det har varit en gammal polisbil sen tidigare.. Kan det vara möjligt att den är chippad då?.

Visst är det inte omöjligt att den är chippad om det har vart en polisbil men som jag förstått det så är det inte heller någon garanti på att den är chippad

Så det faktum att det är en fd polis är alltså tämligen ointressant i denna fråga

Rock'n Roll

Pedal To The Metal
750 Inlägg
10 december 2009
Den kan ju faktiskt vara chippad utan att det är Trionic. Finns ju Jetronic chip tongue

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

glimmet
212 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
Revotech skrev:
Den kan ju faktiskt vara chippad utan att det är Trionic. Finns ju Jetronic chip tongue

Hur kan jag ta reda på det ? Om det är ett såkallat "Jetronic chip" i min?

Mvh // glimmet

106 Inlägg
10 december 2009
du kan juh ta loss boxen å kolla om de står nått på den el på chippet inuti,firmorna brukar juh gärna märka upp när dom chippat..

Pedal To The Metal
750 Inlägg
11 december 2009
saab_lejf skrev:
du kan juh ta loss boxen å kolla om de står nått på den el på chippet inuti,firmorna brukar juh gärna märka upp när dom chippat..

Ja det brukar vara så.. Kolla laddtrycket annars. är väl typ 0.8 bar eller nåt ( vet inte) från början. är det högre så är den nog chippad

glimmet
212 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
saab_lejf skrev:

På boxen står det bara Jetronic inget annat, det är en plåtburk. Ska försöka få ur den idag då och så skrupa upp den och kolla.

Mvh // glimmet

1 002 Inlägg
11 december 2009
Skaffa en laddtrycksmätare och se hur mycket den laddar..

...

glimmet
212 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
dahboy skrev:
Skaffa en laddtrycksmätare och se hur mycket den laddar..

runt 1.1 bar

Mvh // glimmet

394 Inlägg
12 december 2009
då lär den vara chipad om den nu laddar 1,1 bar...

vem fan är maptun?

Pedal To The Metal
750 Inlägg
15 mars 2010
Ja den är chippad om den laddar 1.1 på en Jetronic 2.0 T .

Sök