Trubbel vid registreringsbesiktning Audi A4 2.0T -06

tainu
13 mars 2010 · 3 Inlägg

Tjenare.

Har en importerad Audi som jag skulle regbesiktiga men det gick fan inte bra..

Han menade på att jag MÅSTE ha dessa 2 saker som både Audis generalagent och han jag köpte bilen av säger att jag inte behöver:

1. AVGASRENING, intyg erfordras. reghandling perm.reg alternativt intyg/CoC/provrapport. Uppfyller ej krav enl. VVFS 2003:22 kap 5.

2. Buller, utvändigt, intyg erfordras. Uppfyller ej krav enl. VVFS 2003:22 kap 10.

Vem ska jag lita på och måste jag fixa det eller ska jag ta bilen till en annan ort för att testa där?

Klii
13 mars 2010 · 195 Inlägg

Om jag skulle va dig skulle jag nog testa på en annan ort innan jag började göra nånting åt det smile

DusanMandick Random Hero
13 mars 2010 · 4 047 Inlägg

1. AVGASRENING, intyg erfordras. reghandling perm.reg alternativt intyg/CoC/provrapport. Uppfyller ej krav enl. VVFS 2003:22 kap 5.


den blir svår o få tag i ska du veta

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
evilaudio
13 mars 2010 · 16 195 Inlägg

tainu skrev:
Tjenare.

Har en importerad Audi som jag skulle regbesiktiga men det gick fan inte bra..

Han menade på att jag MÅSTE ha dessa 2 saker som både Audis generalagent och han jag köpte bilen av säger att jag inte behöver:

1. AVGASRENING, intyg erfordras. reghandling perm.reg alternativt intyg/CoC/provrapport. Uppfyller ej krav enl. VVFS 2003:22 kap 5.

2. Buller, utvändigt, intyg erfordras. Uppfyller ej krav enl. VVFS 2003:22 kap 10.

Vem ska jag lita på och måste jag fixa det eller ska jag ta bilen till en annan ort för att testa där?

klart att du måste fixa de.

alla nerslag vid en REG besiktning skrivs ju in i databasen på SBP så vart du än åker så vet dom ju va du haft för nerslag.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
tainu
13 mars 2010 · 3 Inlägg

Jaha, ja jag pratade med Audis generalagent och han kunde tydligen fixa bullerintyget från fabriken men avgasrening, vart fixar man det ifrån?

Stephan735i
13 mars 2010 · 139 Inlägg

Var har du köpt den? Utanför EU? Annars ska du ha CoC-intyg som säljaren skulle ha gett dig, alla helgodkända bilar har det. Det är i princip alla bilar sedan mitten av 90-talet. Audi var först med att godkänna en bil på det sättet; Cabrio 2,8 E 1993.

Är den USA/Kanada import skulle jag höra med ett företag som importerar bilar från Nordamerika, exempelvis Exclusive cars i Västberga.

Stephan

tainu
13 mars 2010 · 3 Inlägg

Köpte den själv av en privat person som importerar bilar. Den har gått i Kalifornien tidigare men den är intagen via ett EU-land där den tillfälligt registrerades sen togs vidare till Sverige.

Så CoC-intyget kan man endast få av tillverkaren eller hur ligger det till?

Hamilton
13 mars 2010 · 8 864 Inlägg

Klii skrev:
Om jag skulle va dig skulle jag nog testa på en annan ort innan jag började göra nånting åt det smile

Min högst personliga gissning är att bilprovnigen gör en kontroll på samma sätt som den första stationen och då har man slösat pengar helt i onödan.



Tror mera på att man ordnar erforderliga handlingar än att åka till en annan station

Fotograf på tierpidag.se
Hamilton
13 mars 2010 · 8 864 Inlägg

tainu skrev:
Köpte den själv av en privat person som importerar bilar. Den har gått i Kalifornien tidigare men den är intagen via ett EU-land där den tillfälligt registrerades sen togs vidare till Sverige.

Så CoC-intyget kan man endast få av tillverkaren eller hur ligger det till?

Ja det är tillverkaren som ger intyget, sen om man får ett är en annan sak.
CoC-intyg visar att bilen är Europatypgodkänd en bil från USA ja då vette fan om dom ger ett intyg.

Dom kan ju inte veta vad som är fipplat med bilen och ska dom ta in den för undersökning...ja då är det billigare att köpa en ny bil tyvärr

Fotograf på tierpidag.se
Marlboroman
13 mars 2010 · 8 233 Inlägg

Avgasintyg är det tillverkaren som skriver, är bara dem som kan skriva ut dem dessutom - om dem vill det. Finns inget som tvingar i dett fall audi att skriva ett intyg.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Stephan735i
14 mars 2010 · 139 Inlägg

Det är inga som helst problem att få den i trafik, det rullar MASSOR av Europeiskabilar importerade från USA/Kanada i Sverige. Dock inte lika busenkelt som Europaimport. Som sagt hör med ett företag som tar in bilar. Minns en RS4 B7 i Örebro som var import från USA.

Stephan

Clintan66
16 mars 2010 · 2 011 Inlägg

Om det är som MArlboroman skriver ang Audi, så fråga Exclusive cars i Västberga som Stephen735i skrev. De kanske kan hjälpa dig och har kontakter ang USA import. Få papper via det hållet.

Inte farten som dödar. Det är stoppen
BMW Turbo 328 E46 Wide Body "Strykjärnet" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang