5582
Sök

A-traktor jeep papper.. (någon som har?) HJÄLP!

2 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
Tjenare, nu har jag ett jävla stort problem... :x

Behöver pronto papper till en a-traktor reggad jeep, modell spelar inte så stor roll så länge de e en willys någonstans runt 1942-1967.. sad

ANLEDNING:

i somras skulle jag börja bygga en a-traktor, så jag åkte iväg till bilprovningen med en M38a1 (50-tals jeep) och frågade om det var möjligt att bygga av den,
då syftade jag främst på takfrågan (eftersom den har störtbåge men inget tak) men detta skulle då inte vara något problem enligt besikningsmannen..

Idag åkte jag 40 mil (till närmsta bilprovning med regbesiktning som hade tid innan sommaren) med trailer för att få den regbesiktigad, problemet enligt besiktningsmannen som skulle kolla på bilen idag var att han läste några paragrafer och kom fram till att det MÅSTE ORIGINAL HA FUNNITS HYTT PÅ FORDONET(!) :evil:
Så nu har jag jobbat intensivt i ett halvår i onödan, pga DEN FÖRBANNADE BESIKTNINGSMANNEN SOM SA ATT DE SKULLE VARA OK UTAN TAK(?!) :evil:

Nu ser jag inga andra möjligheter än att vara lite olaglig och byta papper.. sad

Snabb hjälp uppskattas tongue tongue.gif

MVH Tech

3 354 Inlägg
16 mars 2010
tyvärr så får man inte prata om a-traktorer på denna sida.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Sök