V70n modellbeteckning

Rerra
14 mars 2010 · 54 Inlägg

Som rubriken lyder så har jag lite funderingar kring modellbeteckningarna och vilken utrustning som medföljer dessa V70n Modeller från år -01. Jag har sökt å jag har googlat men inte hittat några riktiga konkreta svar på min fråga. så finns det någon som har en länk eller vet vars det står, får ni gärna skriva.

Be Quick Or Be Dead
Volvo V70n (2001)
Swirre66
14 mars 2010 · 176 Inlägg

Gå in till Volvohandlaren och prata med säljare, jag tror inte det finns att läsa nått om detta. Volvo har ju haft så många paket som tillval så den ena bilen är inte lik den andra. De trista med Volvo att de ska köpas till alla dessa paket.

Rerra
14 mars 2010 · 54 Inlägg

Aha, jo man få väll göra de så man får nån rätsida på det hela, irriterar mig när folk skriver att bilen är fullutrustad, så har den inte hälften av sakerna som finns som fullutr.

Be Quick Or Be Dead
Volvo V70n (2001)
trippelturbo Trucker
14 mars 2010 · 2 710 Inlägg

Det bästa du kan göra är att fråga en handlare. Folk är Vääääldig bra på att skriva mkt o inte ha blekaste aning om vad som är vad.. Frågar man så står dom som ett frågetecken och säger "aha, det är så det är". Dålig bortförklaring

Fart missbrukare
o_lindh
14 mars 2010 · 347 Inlägg

Ge mig din mailadress så kan jag skicka en broschyr.

Stephan735i
16 mars 2010 · 139 Inlägg

Från årsmodell 2002 har alla V70 i Sverige takreling som standard (utom polis och tullbeställda)

Bas saknar allt men kunde fås med specifika tillval,
Addition (har plastratt och saknar dimljus men ACC, 15" alufälgar och farthållare ingår)
Business har dimljus och läderratt.
Business + har även xenon (har för mig den kom senare, typ 2003)

Står det 2,4 bak är det 170hk motorn, enbart V70 = 140hk.

Ett tidigare arbete köpte en V70 140 Addition automat-02 som tjänstebil, därav minnet av utrustningen. Tysk utrustningsstandard står detaljerat på www.schwacke.de men det är som sagt tysksålda bilar.

Stephan

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang