6121
Sök

Oljetemp givaren samt vattentemp givaren vart på m10 motor?

193 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
Hejsan!
det är så att jag ska sätta o Oljetemp mätare och vatten temp mätare i bilen

Oljetemp mätaren är från Biltema och vatten är från Meca.

Nu till frågan, jag ska ju byta ut den gamla givaren till dem nya? eller hur? men vart sitter oljetemp givaren och vart sitter vattentemp givaren?

Tacksam för bra svar.

Mvh Christoffer!

354 Inlägg
17 mars 2010
knoppen skrev:
Hejsan!
det är så att jag ska sätta o Oljetemp mätare och vatten temp mätare i bilen

Oljetemp mätaren är från Biltema och vatten är från Meca.

Nu till frågan, jag ska ju byta ut den gamla givaren till dem nya? eller hur? men vart sitter oljetemp givaren och vart sitter vattentemp givaren?

Tacksam för bra svar.

Mvh Christoffer!

Va e de fö fel på original vattentemp mätaren? ser ingen vits i att lägga nån skild.. Men om du nu vill ha en så inte säker men tvivlar på att du kan ta från originala givaren, inte säker på att den skulle ge rätta värden, inte omöjligt men.. Men finns ju att köpas som en liten "rör stump" som är en givare i, att lägga på kylarslangen. De skulle jag göra iaf, inte e dom så dyra heller inte.. Och till oljetemp mätaren, det finns ingen oljetemp givare original.. Endast oljetryck givare, så de blir lite värre me den.. Endera lägger du T-styck var originala oljetryck givaren är och lägger temp givaren där eller så gör du i tråget, vill du inte ta ner tråget så kan de gå att borra och fixa oljepluggen så du får skruvat in givaren i den! smile

EDIT: glömde säga var dom är! Är inte sääker hur det är på m10:orna men oftast är oljetryck givaren nånstans nära oljefiltret! kolla där på blocket.. vattentemp givaren vet jag tyvärr inte var är på dom..

Lycka till!

MVH!
Senast redigerat av maattias (17 mars 2010)

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

Sök