2629
Sök

Volvo s60 t5. chippad eller ej??

724 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
stod i s-boken att bilen hade uppgraderad motorstyrenhet, så jag trodde den va chippad hos volvo (polstar)
men jag ringde och kollade med dom då va det bara ny mjukvara till spjällhuset då det va bytt.

Dock går ju bilen riktigt bra, se filmen...va tror ni???

http://www.garaget.org/video/ziey5i7q1kxr

Varför jag undrar är ju bara att jag vill veta och jag inte fått tag på någon av dom gamla ägarna...och det finns inget papper på det eller.

143 Inlägg
28 mars 2010
volvo-racer skrev:
stod i s-boken att bilen hade uppgraderad motorstyrenhet, så jag trodde den va chippad hos volvo (polstar)
men jag ringde och kollade med dom då va det bara ny mjukvara till spjällhuset då det va bytt.

Dock går ju bilen riktigt bra, se filmen...va tror ni???

http://www.garaget.org/video/ziey5i7q1kxr

Varför jag undrar är ju bara att jag vill veta och jag inte fått tag på någon av dom gamla ägarna...och det finns inget papper på det eller.

Den ser inte ut att vara så chippad. Ser rätt original ut..

724 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
ok...kan några s60 t5 ägare yttra sig..
om den går såhär original måste den gå som ett skott chippad isf...fast jag tycker det känns mer än 330nm då jag har haft ett par trimmade 850 bilar...

143 Inlägg
28 mars 2010
volvo-racer skrev:
om den går såhär original måste den gå som ett skott chippad isf...fast jag tycker det känns mer än 330nm då jag har haft ett par trimmade 850 bilar...

Ok, fast när min s70 var original var accelerationen snarlik om inte ännu bättre.

Speed FMK
849 Inlägg
28 mars 2010
volvo-racer skrev:

Skulle tippa på att den är orginal. Går ungefär som min gör. smile

Mvh Ludde

724 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
får ta och åka och mäta lite tider...BSR har ju tids intervaller man kan gå efter... har dock märkt dom små luft slangarna som går till turbo/insug osv är lite dåliga..skit mjuka.

187 Inlägg
28 mars 2010
volvo-racer skrev:
får ta och åka och mäta lite tider...BSR har ju tids intervaller man kan gå efter... har dock märkt dom små luft slangarna som går till turbo/insug osv är lite dåliga..skit mjuka.

Om du har möjlighet, gör ett nytt klipp där du kör 100-150 och/eller 100-200.

Du kör ett dåligt intervall för jämförelser, men jag håller inte för omöjligt att den kan vara chippad.

Men somsagt, kör en repa 100-200 så kan vi definitivt avgöra sen wink

724 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
ok ska fixa det...nu sitter jag och klockar lite olika tider mellan min och andra t5:or....jag låg ca en sekund för en på intervallen 50-120km/h och hans va org.
sen verkat vissa tro att bilar blir 4sek bilar bara för att man chippar dom....skiljer ju max sekunden mellan en org och en chippad..

Speed FMK
849 Inlägg
28 mars 2010
Skiljer nog knappt sekunden. Man får knappt ner greppet i backen med 300hk på framhjulen i en s60 heller. Min var chippad när jag köpte den, laddade om ny mjukvara från volvo då jag själv ville bestämma vilken programvara jag skulle ha i boxen och jag märkte inte jättestor skillnad mellan 300hk och 250hk om jag ska vara ärlig.

Lik förbannat släpper det på 1,2 och 3an med dubbfria vinterdäck :p

Mvh Ludde
Senast redigerat av Bi0HaZZarD (28 mars 2010)

3 860 Inlägg
29 mars 2010
Ja tror faktiskt inte att den e chippad.. Min är en 2,5t o den är trimmad, tittar jag på ditt klipp så går min ungefär så, och jag ska ligga på ca 250+,...

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

2 982 Inlägg
29 mars 2010
den är inte chippad. dock rör den sig bra.

724 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
http://www.garaget.org/video/z9pw681wc0b4
tycket vi ligger lika om man klockar oss....och hans bil är ju chippad...jämför 100-180 båda ligger på ca 10.xx
samt samma mellan 50-150...
måste få tag på gamla ägaren....men han vägrar svara i tel sad
Senast redigerat av volvo-racer (29 mars 2010)

724 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
så nu fick jag tag i honom(den sista) smile...så enligt dom 3st ägarna jag har på reg-beviset så är den org.
så det blir att fixa lite trim senare...fast måste ju säga att den går riktigt bra för att vara org.

Sök