5838
Sök

Chip till Volvo 850Glt

496 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
Hej.

Har en liten fråga ang chip till en 850Glt. Det jag undrar är om piratchipen är bra eller om det är rent skräp eller rent utav kanske bara inte ger lika mycket som ett orginal. Har sett pirat chip ocg de ska tydligen ge 18hk och 20nm och alltså sluta på 188hk och 240nm. Vet också att ett chip med bytt avgassystem skulle kunna ge närmare 200hk. Stämmer detta bra eller har jag fel om effekt också vidare?
Säg gärna allt ni vet eller om ni kanske själva har provat. Även om det ger någon märkbar skillnad och hur det påverkar bränsleförbrukningen.
Senast redigerat av Billy__bob (3 april 2010)

546 Inlägg
3 april 2010
pirat skulle inte jag köpa alla fall skulle jag köpa köp så skulle ja ta kontakt med BSR/autotech

502 Inlägg
3 april 2010
förmodligen ger det väldigt lite om ens märkbar skillnad, så är det med sugmotorer

1 210 Inlägg
3 april 2010
Hade en bmw 525 e34 som jag chippade.. tyckte inte de gav ett skit rent sagt..

496 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
Okey. Nej för jag har nämligen hört att de blir märkbart men har inte en aning. Kan inte variera från bil till bil eller?

1 210 Inlägg
3 april 2010
Klart de kan variera ifrån bil till bil.. iofs om du köper ett riktigt sport system till bilen öppet filter med avskärmning och riktigt rikligt med kall luft till smile sen chippar den så kanske du känner av en viss effekt skillnad.. mest på vridet/orken skulle jag tippa du slipper växla i omkörning osv.. sen skulle jag även gissa på bättre bränsle förbrukning... men detta är ju inga garantier utan kan kosta mer än de smakar i slut ändan.. smile

496 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
jo det är sant. aldrig fel med lite mer vrid heller smile Vad jag vet så kostar det ju såklart en aning mer om man ska få ut en massa hästar ur en sugmotor, men några till skadar ju aldrig. Får vell se vad man hittar på. Hade ju varit roligt om någon provat just dessa sakerna på en 850.

Sök