Billig oscillerande maskin med dubbla trissor.

Speedwest
27 mars 2010 · 12 Inlägg

Köpte denna modell från Clas Ohlson idag eftersom jag har så nära till butiken..

Köpte även 1 par Sonax polersvampar. Borde jag köpt ett extra par till waxet? Dom som följer med ska inte va nå vidare enligt många. Tanken är att köra dom medföljande till waxet..

Senast redigerat av Speedwest (27 mars 2010)

PorschePake
5 april 2010 · 45 Inlägg

wodlemorth skrev:
vet inte riktigt om denna tråden är död, men det brukar oftast komma liknande frågor varje år.

alla de här maskinerna byggs med 90% säkerhet av samma grund firma, och köps sedan upp av diverse olika företag.

Så mitt tips skulle vara att köpa biltemas då den är den billigaste, kvaliten är den samma då likheterna mellan de olika maskinerna är identiska.

Bara för att utsidan ser lika ut är maskinerna inte identiska, och även om se tillverkas av på samma ställe kan specifikationerna skilja, jmf Cyclo för 5000 som alla dessa maskiner är kopior på.

Det som i slutändan gör prisskillnaden är vilka komponenter, motor och lager bl. a. som sitter i. Jag valde den dyrare Autorange modellen. Den har varvtalsreglering som funkar, ork i motorn och "skriker" inte som Biltema maskinen vid fullvarv.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang