4671
Sök

Byte av volvo motor

6 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
hej jag har en volvo 855L AWD 97 som har gått nu 35000mil och den börjar strula lite titt som tett vill byta motor....så kan jag ta en annan 2,5 motor t,e,x en glt på 170hk och stoppa ner?? vad ska man tänka på?? år det någon som vill förklara lite innan jag börjar riva ut motorn?.

6 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
patrik39 skrev:
hej jag har en volvo 855L AWD 97 som har gått nu 35000mil och den börjar strula lite titt som tett vill byta motor....så kan jag ta en annan 2,5 motor t,e,x en glt på 170hk och stoppa ner?? vad ska man tänka på?? år det någon som vill förklara lite innan jag börjar riva ut motorn?.

någon som vet varför det luktar bränd olja eller avgas i bilen så fort man stannar någonstans men försvinner så fort man börjar köra igen?

8 297 Inlägg
8 april 2010
I och med att du har en wad så är det inte bara att byta motor hur som helst. Till att börja med så är det ju som så rent regelmässigt att du lär byat till en likadan motor. Sen är det som så att awd har ett annat block än fwd. Awd-blocken har nämligen ett fäste för vinkelväxeln(?) som fwd-blocken saknar.

Så du måste hitta en likadan motor att sätta i helt enkelt.

6 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
okej tack... men jag menar en helt ny 2,5 glt motor allt passar väl motorfästen och så sen är det väl bara boxen som ska in oxhså...tycker det ska fungera,,men som sagt jag har alldrig gjort det innan men det ska ju alltid vara den första med allt.. att byga om bilen till en GLT..

10 287 Inlägg
9 april 2010
jag vet att det är tjatigt. Men du inser väl att du inte kan regga den sedan.

/Göran

patrik39 skrev:
att byga om bilen till en GLT..

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

8 297 Inlägg
9 april 2010
patrik39 skrev:
okej tack... men jag menar en helt ny 2,5 glt motor allt passar väl motorfästen och så sen är det väl bara boxen som ska in oxhså...tycker det ska fungera,,men som sagt jag har alldrig gjort det innan men det ska ju alltid vara den första med allt.. att byga om bilen till en GLT..

Ja, motorfästena passar. Men inte växellådan. Så det fungerar i-n-t-e! Så ska du kunna ha den motorn så lär du bygga om den till enbart framhjulsdrift och som sagt så går den inte igenom besiktningen.

6 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
okej men tack ska ni ha,,, får väl renovera denn då istället pust.....sadsad

:(och jag hadde en hel motor med låda och allt. Den var helt färdig att kasta isadsadsad
Senast redigerat av patrik39 (9 april 2010)

Sök