1966
Sök

D24S D24TD samma soppapump?

Resande CNC-servicetekniker
71 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
jajemänn gött folk, precis som rubriken lyder! Är det samma Dieselpump på D24S (sugisen) som på D24TD (turbomotorn)? om det inte är samma vad är då skillnaden?smile hade gött! wink

Egen företagare
864 Inlägg
12 april 2010
På den med turbo är det en rökbegränsare, som skickar på mer diesel när laddtrycket kommer.
Det är det som är skillnaden, det är lättvindigt att bygga om en vanlig pump till en turbo pump. man kan byta locket på pumpen, lite pillrigt och så är det ett stift nere i pumpen man får knacka åt sidan så det funkar som det ska.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

71 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
Okej:) men det är ingen fara att köra td motorn med den vanliga sugpumpen? och så hade jag en grej till... skruven till att ställa på bränslemängden, jag skruva in den på min och starta, då varva de nått så in i he****e... precis som gashäng. och jag e säker på att de va rätt skruv, finns inte så mycket att ta fel på:)

Egen företagare
864 Inlägg
12 april 2010
Nej det är ingen större fara, men du tappar effekt på att inte ha rätt pump. men så länge du har ett TD block så är det lugnt. Om det är ett sug block så kommer kolvringarna inte hålla jätte länge beroende på skicket.

Jodå det är helt rätt skruv, man skruvar in skruven, men du måste ändra på gasreglaget, då det är tomgångsskruven man ställer på.

Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

71 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
Okej:) Tack för svaren! tur att det finns nån ( i detta fall du) som har tid å ork å svara på frågor från sånna som inte kan sånt wink tack!

Egen företagare
864 Inlägg
12 april 2010
ingen fara du, man får hjälpa till så gott det går, har grejat en hel del med d24 så smile

Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

71 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
snurbo_diesel skrev:
ingen fara du, man får hjälpa till så gott det går, har grejat en hel del med d24 så smile

Gött de big_smile

Sök