4816
Sök

Dumpventiler Till Dieselbilar ????

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
Tjenare, jag undrar vad det är för exakta skillnader mellan en diesel dump och en vanlig ????

Är lite intresserad för jag sitter här med en lila-chromad HKS dump och undrar ifall den ens kommer at fungera på sharanen...

Och var finns d et isåfal diesedumpar att köpa eller beställa i sverige ????
Senast redigerat av TwinsBilOchPlat (12 april 2010)

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
13 april 2010
Dieseldump har jag aldrig hört talats om. En dieselmotor behöver inte dump och har inte heller något som helst behov av en då en dieselmotor inte har spjäll.

Det finns mängder av trådar om detta, sök och du skall finna!

354 Inlägg
13 april 2010
finns det inte så kallade "mekaniska dumpventiler"? Som är menade åt diesel bilar utan spjällhus.. Dock tror jag det är helt onödigt med en dump på en diesel, klart e du ut efter pyys ljudet så.. Och så skulle jag säga dom är ganska dyra också.. Men kolla upp de! smile

Och axelj, att det inte finns dieselmotor med spjäll, jodå de finns dom med spjäll, men inte så vanligt..

MVH.

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
maattias skrev:
finns det inte så kallade "mekaniska dumpventiler"? Som är menade åt diesel bilar utan spjällhus.. Dock tror jag det är helt onödigt med en dump på en diesel, klart e du ut efter pyys ljudet så.. Och så skulle jag säga dom är ganska dyra också.. Men kolla upp de! smile

Och axelj, att det inte finns dieselmotor med spjäll, jodå de finns dom med spjäll, men inte så vanligt..

MVH.

aha okej, jag ska försöka leta lite mera hmm

Sök