4827
Sök

Bättre grenrör till volvo 850 turbo

Bounty hunter
671 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
då jag inte har koll på volvo 5 20v cyl turbo:D så ställer jag frågan till er som vet,min gode garage vän har en 850 turbo(gammal spaningsbil från stockholms finaste)cool

nu till frågan vad finns det för uppgradering till grenröret? orginal turbo ska passa...läste någe om 'R' grenrör men vilken bil o vilka modeller...eller vart kan man köpa extraktor rör?

8 297 Inlägg
13 april 2010
Plocka grenröret från en T5 eller 2,4T från åren 00 till 04 så får du det bästa grenröret, vars delnummer slutar på 688. Det är dock inte det som kallas för R-grenrör (-921) som kom på 2,5T -03 och sen hamnade på R.

Bounty hunter
671 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
åfaan det gick fort att få svar:D...har du någe bra chiptips till bilen oxå:rolleyes:

sånna grenrör borde det ju finnas mängder av att hitta i anonser o på skroten,eller är dom som audis RS2 grenrör som folk tror att dom gjorda av guld o vill ha en förmögenhet för;)

8 297 Inlägg
13 april 2010
Ja, såna grenrör är inte allt för svåra att få tag i och ska inte behöva kosta guld och gröna skogaer heller. "R-grenrören" kan däremot va dyrare pga att dem är svårare att hitta, men det är inte värt mellanskillnaden.

Vad gäller chip så spelar det ingen roll vart det kommer från, men får ut lika mycket / lite oavsett. Största skillnaden är priset.

Bounty hunter
671 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
har du någe tips på nån som säljer bra chip? som du kan rekomendera...cool

Avstängd
210 Inlägg
14 april 2010
vtec i trosa...

arguing on the internet is like compeeting in the specials olympics
if you win you are still a retard

Sök