4338
Sök

montera ny stereo

2 Inlägg
15 augusti 2005
Trådstartare
Halloj!

Har en liten fråga...

Har för närvarande en kassett/radio monterad, men den strular som f_n, så det är dags att byta. Då är min fråga, då jag är helt noll vad gäller bilstereo, hur gör man?
Har läst en del trådar kring ämnet och sökt nätet efter info och kommit fram till att jag nog har en ISO-koppling i bilen(Renault Twingo -95:a). Är detta en universalkoppling, eller kan de se olika ut beroende på årsmodell?!?

Tackar för svar!

/B

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
15 augusti 2005
D brukar kunna passa direkt till stereokablaget(medföljande), annars finns det konverterings-kablage som man kan köpa på t.ex. mekonomen eller biltema. Men om det inte passar får man göra som mig när orginalkablarna(i bilen) var klippta.;
kolla kopplinsschemat på stereon o sen testa sig fram. Vilka "bilkablar" går till vilka högtalare, "bilkabel" ständig +, "bilkabel" radio +, "bilkabel" jord. O.s.v. Lycka till!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
15 augusti 2005
Jag har satt in en stereo i en Twingo, å sitter original stereon i så är det ju en ganska storchans att iso  kablaget finns kvar, dra ut stereon å kolla om det finns som en "svart oftast" kontakt du kan koppla isär, har du det så åker du till BRL, MDS, Dialect; Biltema eller något annat ställe å införskaffar dig ett iso kablage till en twingo sedan pluggar du i stereon i  ena änden å original kontakten i den andra!

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

2 Inlägg
15 augusti 2005
Trådstartare
Tack så jättemycket för hjälpen!

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
15 augusti 2005
Fick du in den?

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

Sök