Hej, hoppas ni orkar läsa hela min förklaring, p.g.a att jag vill beskriva mitt problem utförligt.
Förutom missljud i huvudbränslepump vid c:a halv tank(som är tyst vid full tank,misstänker förpumpen)) så går/gick bilen som en klocka. Efter jobb idag så starta den som den skulle....men efter c:a 1km så börja den hacka/tappa kraft(inga varningslampor) o till slut så funka den bara på tomgång......så fort jag nudda gasen så ville den stanna..........stod så ett tag o tillslut börja den svara lite på gas igen så jag fortsatte mitt ärende(handla hundmat) o när jag kom ut så funka den igen som om inget hänt......c:a 8km på landsväg sen börja den igen, hacka, tappa kraft, höll jämn gas o höll tummarna(1km hemifrån) men den dog tillslut. Stod still ett tag o kirrade men inte en tendens till o starta.....väntade ett tag o testa igen o lyckades få igång den hackandes....tog mig hem....o väl på uppfarten så stod ja o gasa lite men den bara svalde sig o "spotta" i avgaset....funkade dock på tomgång, ryckte kabel till lmm o då sjönk tomgång lite men den svara på gasen direkt, satte i kabel o svarade fortfarande på gasen.....men nu lyser lambdalampan(lös inte innan) samt att den enda felkoden jag får upp är "signal luftmassemätare"....vilket ju beror på(förmodligen) att jag testa dra av kabeln. Testade kallstart nu c:a 6h senare o starta utan problem dock så lyser lambda-lampan.
Nyligen bytta grejor är:
Bränslefilter
Luftfilter
Stift(bosch)
Fördelarlock
Rotor
Olja+filter
Tändkablar
Har som sagt gått som en klocka me dessa grejor....men kan det va så enkelt som lambdan...den ser ju väldigt fräsch ut utvändigt iaf. har ju precis köpt bilen så vet ej när den e bytt.
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....