2444
Sök

Tändstift till trimmad Volvo 940 Turbo???

10 287 Inlägg
16 maj 2010
På vilket sätt är LMM, spridare och chip matchat?

/Göran

Toni_R skrev:
och har även funderat om 3 tums luftmassemätaren kan ha något med saken att göra

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

78 Inlägg
16 maj 2010
Trådstartare
Det kan jag tyvärr inte riktigt svara på för det var gjort med bilen när jag köpte den och chippad är den iallafall också men spridarna är orginal, har planer på att sätta dit R-spridare

Sharky skrev:
På vilket sätt är LMM, spridare och chip matchat?

/Göran

Toni_R skrev:
och har även funderat om 3 tums luftmassemätaren kan ha något med saken att göra

10 287 Inlägg
16 maj 2010
Då har du med största sannolikhet problemet där. Dvs att det är hopplock som aldrig är riktigt matchat.
Oroa dig inte för tändstiften.

/Göran

Toni_R skrev:
Det kan jag tyvärr inte riktigt svara på för det var gjort med bilen när jag köpte den

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

556 Inlägg
16 maj 2010
3" lmm och gröna R spridare, så kallade 968:or funkar bra tillsammans! många som kör med det.

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

78 Inlägg
16 maj 2010
Trådstartare
Marbu skrev:
3" lmm och gröna R spridare, så kallade 968:or funkar bra tillsammans! många som kör med det.

Ja det har jag också hört, har mina funderingar på att inhandla såna, sätta dit dom och sen lämna iväg bilen till någon lite kunnigare person som kan ställa in allting så bilen går bra.
Kanske får bort den ökade bränsleförbrukningen också
Vad tros om det???

556 Inlägg
16 maj 2010
Toni_R skrev:
Marbu skrev:

Ja det har jag också hört, har mina funderingar på att inhandla såna, sätta dit dom och sen lämna iväg bilen till någon lite kunnigare person som kan ställa in allting så bilen går bra.
Vad tros om det???

hör med viking, dom har chip som är mappat med R-spridare och 3" lmm

För att bli Gammal och vis, Måste man vara ung och galen!

78 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
Marbu skrev:
Toni_R skrev:
Marbu skrev:

Vad tros om det???

hör med viking, dom har chip som är mappat med R-spridare och 3" lmm

bilen är redan chippad men kan vara värt att kolla upp ändå, tack för tipset

Sök