8177
Sök

FÅ man ut mer efekt om man tar större spridare till en bmw e34 525i ?

Sberg
39 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
Tjena jag har en bmw 525i- 93a e34 och undrar om man får nån mer efekt utav att skaffa större spridare från t.ex 530-540 e34 ? har chip till den o vill ha lite mer efekt än de kom gärna med förslag vad jag kan göra för att få ut mer på ett enkelt o kanske billigt sätt

tack på förhand !

MvH Sberg !

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
17 maj 2010
nej du får inte ut mer effekt, den surar bara ner sig, chippa, byt avgas stoppa öppetfilter (de två sista är mest placebo hästar)

Alla vill trimma, men det får aldrig kosta nånting? Billigt -  kraft - hållbart -  välj två du får aldrig dom 3 tsm
Senast redigerat av The_Mechanic (17 maj 2010)

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Sberg
39 Inlägg
17 maj 2010
Trådstartare
HOKAJ tack för de snabba svaret !

...has left the building...
4 474 Inlägg
17 maj 2010
Hm...Mitt tips är genialt smile : börja med att se till att ALLA hästar "är hemma". Gör en grundlig service, dvs byte olja,samtliga filter, tändstift, kontroll luft läckage, kontroll vakuumslangar, kontroll lambda, kontrollera att gasspjället verkligen öppnar helt vid full-gas. När det kommer till stift finns det en del "intressanta" stift tex dessa: http://cgi.ebay.de/Brisk-Zundkerze-BOR1 … ad4086057. Funkar utmärkt i min E34 M5, finns likadana till din bil men då heter de DOR15LGS har jag för mig...Räkna dock inte med nån märkbar effektökning utan möjligtvis bättre respons!

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
17 maj 2010
Av egen erfarenhet kan jag säga att det går att få ut mer effekt med spridare med inte bara dessa.
Men i det fall blir det dyrt för efter 92 försvinner 535 o en V8(530/540) skulle inte funka o nästa 6:a är M5 lika med dyra grejer.

MEN... M5:ans spridare, LMM, mapning, mm skulle kunna ge 20-30 häst men inte så mycket vrid o den ändå kommer att gå något ojämnt o lite surt.
Dock vet jag inte hur vanos skulle fungera...

1 534 Inlägg
18 maj 2010
spridarna till m50b25 motorn flödar mer än spridarna från m30b35 motorn (535) vad jag hört på ppf
så där tjänar du iaf inget wink

Sök