4313
Sök

Hur kopplar jag "remote turnon" sladden till steget.?

Driver
2 111 Inlägg
19 augusti 2005
Trådstartare
#1
Antar att den ska kopplas in där betäckningen RMT står på steget?.men sen. på "skissen" så ska den dras till huvudenheten. men var kopplar jag in den där?.kan inte minnas att jag sett något sådan ingång..eller kan man bara koppla må en brytare på sladden?isåfall hur?.tacksam för hjälp!.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

4 571 Inlägg
19 augusti 2005
#2
hmm har du kvar kopplings schemat till cd'n?  jag hade 2 st remote sladdar på min dom var blå vita iaf.. står i kopplings schemat vart den ska sitta


Driver
2 111 Inlägg
19 augusti 2005
Trådstartare
#3
Izual skrev:
hmm har du kvar kopplings schemat till cd'n?  jag hade 2 st remote sladdar på min dom var blå vita iaf.. står i kopplings schemat vart den ska sitta

hmm..ska kolla upp det om jag hitar manualen. men sen då? hur funkar det efte man kopplat in dem med steget.slås de på när man slår på stereon eller sätter man en switch på själva huvudströmkabeln..ganska grov kabel..?

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

OEM <3
194 Inlägg
19 augusti 2005
#4
Du kopplar bara RMT kablen till stereon (Den Blå o vita sladden) Sen in i steget där de står RMT ! Sen starar slutsteget sig själv när du sätter på o av stereon .. så du behöver inga strömbrytare nånstans.. Sen är de inget konstigt bara dra Låg nivå kablar från stereon bak till steget .. sen en strömkabel (Helst ganska grov men inte överdrivet + en säkring på den röd kablen) sen jordar du bara på nått BRA ställe i karossen ! Lycka till smile

These days &#9834;&#9835;

Driver
2 111 Inlägg
19 augusti 2005
Trådstartare
#5
n0jas skrev:
Du kopplar bara RMT kablen till stereon (Den Blå o vita sladden) Sen in i steget där de står RMT ! Sen starar slutsteget sig själv när du sätter på o av stereon .. så du behöver inga strömbrytare nånstans.. Sen är de inget konstigt bara dra Låg nivå kablar från stereon bak till steget .. sen en strömkabel (Helst ganska grov men inte överdrivet + en säkring på den röd kablen) sen jordar du bara på nått BRA ställe i karossen ! Lycka till smile

oki tack! har alla sladdar utom lågnivå..fast + e blå iofs i detta fallet men men tongue hehe..så den ska palla. n¨gon bra billig lågnivå som ni rekomenderar eller ska jag bara varna ner te mds o handal nått?.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
19 augusti 2005
#6
BRL har hanska helylleprylar"". Biltema funkar oxå... Har Bådadera. Biltema i vinterbilen.(lågnivåkablar allså)...BRL i sommarbilen.


Driver
2 111 Inlägg
19 augusti 2005
Trådstartare
#7
GT90 skrev:
BRL har hanska helylleprylar"". Biltema funkar oxå... Har Bådadera. Biltema i vinterbilen.(lågnivåkablar allså)...BRL i sommarbilen.

ok,stor skillnad på ljud? somliga säger att de inte är en skillnad ,medans vissa säger att de e allt. hehe. precis som i frågan om mds e bra eller inte. kommer köra med mds big_smile hehe..wink

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

4 571 Inlägg
19 augusti 2005
#8
Janken skrev:
GT90 skrev:
BRL har hanska helylleprylar"". Biltema funkar oxå... Har Bådadera. Biltema i vinterbilen.(lågnivåkablar allså)...BRL i sommarbilen.

ok,stor skillnad på ljud? somliga säger att de inte är en skillnad ,medans vissa säger att de e allt. hehe. precis som i frågan om mds e bra eller inte. kommer köra med mds big_smile hehe..wink

ska du tävla med ljudbygget kanske du ska ha nå dyra prylar men jag har haft lite olika genom åren, har aldrig orkat flytta över kabeln från gamla till nya bilen.  själv har jag aldrig märkt någon skillnad på ljudet


VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
19 augusti 2005
#9
skall ni ha billig låg nivå köp rca kabel på expert/elgiganten/siba eller dylikt

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!


Sök