Öppet filterfråga kanske utöver det vanliga

Cyrax1
31 maj 2010 · 82 Inlägg

Nu kommer en sån där öppet filterfåga igen, men innan ni tjatar om att söka, det har jag redan gjort både på google och här men inte hittat nått svar.

Min fråga är:
På min cadillac kan jag dela luftburken på mitten så att det blir ungefär som ett avskärmat öppet filter. Frågan är om min Luftmassemätare och/eller motorn tar stryk av detta om jag använder orginalfiltret. Jag vet att det inte blir någon effektökning utan jag är bara intresserad av ljudet Bilen är en -05.a, det sitter en Northstar V8 på 4,6L.

Och snälla om ni inte har nått vettigt att skriva så skriv inget.

Tack på för hand

Mvh
Cyrax

jonTe
31 maj 2010 · 5 710 Inlägg

Cyrax1 skrev:
Frågan är om min Luftmassemätare och/eller motorn tar stryk av detta om jag använder orginalfiltret.

Nej hur skulle den kunna göra det?
Den lösningen är den bästa ur renhetssynpunkt (och billigaste) OM nu inte motorn nu suger en massa varmluft vilket ger dig prestandasänkning.

MVH Jonas
..............
Cyrax1
31 maj 2010 · 82 Inlägg

jonTe skrev:
Nej hur skulle den kunna göra det?
Den lösningen är den bästa ur renhetssynpunkt (och billigaste) OM nu inte motorn nu suger en massa varmluft vilket ger dig prestandasänkning.

Tack för det svaret big_smile Jag kunde nästan gissa på detta svaret men ville bara vara säker då det kan kosta en bra slant om motorn skulle pajja.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang