5987
Sök

Köpte en btr till min volvo 740 tic men jag får inte mätaren att funka. vad kan jag ha gjort fel???

71 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
kan jag ha kopplat nått fel??? går mätaren på vakum eller soppa tryck??? mvh jonathan

357 Inlägg
8 juni 2010
Vilken btr/mätare är det du köpt?

8 297 Inlägg
8 juni 2010
Mätaren mäter ju bränsletrycket, det är det den är till för. Däremot så kan ju mätaren vara defekt.

71 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
kan man plocka av mätaren och kolla med tryck luft om den funkar??? får man mer effekt om man sätter på en btr???

71 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
Bränsletrycksregulator Street XQB

357 Inlägg
8 juni 2010
Är du säker på att du har skruvat upp tryck så den inte är helt öppen?

71 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
jag har skruvat på skruven som man ställer trycket på och det händer inget??

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
8 juni 2010
Vad har du köpt sa du ???? å var har du kopplat in den å vad vill du den skall visa???

En BTR e en Bränsletrycksregulator altså e det den som bestämmer vilket tryck du har på ditt bränsle fram till spridarna den visar inget.

Sen kan det ju vara så att det sitter en bräsletrycksmätare på den för att du skall se vad du har för tryck å hur skulle den kunna gå på vakum menar du.... Jag menar hur skulle vakumet veta vad det e för bränsletryck.

Nej du får inte högre effekt med en BTR som e justerat för högre tryck dock kan du behöva det om du tex kör med ett högre turbotryck å din motor behöver mer bensin. Du får inte mer effekt genom att genom att ge motorn mera bensin än det den skall ha

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

71 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
det sitter en mätare på btren för trycket men den rör sig inte den ska la visa trycket när jag har startat billen eller????

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
8 juni 2010
Ja det skall den.

Hur har du satt BTRen har du tagit bort bilen original BTR... Låter som om du kanske inte har full koll på vad du gör

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

326 Inlägg
9 juni 2010
jag har vakum på min btr iaf smile och jag har kvar min gamla orginal btr smile jag märker ingen skillad att den går fetare smile men har man ingen turbo så är de nog ingen idé att skaffa ställbar btr smile

Sök