Nissan 200sx Oljekyl + packningshjälp

cainex
19 juni 2010 · 9 Inlägg

Hej!

Skulle behövt lite hjälp om vart ifrån man ska inhandla lite grejer till min 200sx med CA18DET motorn. Vore ju skönt att veta om grejerna håller. Ska köpa en sandwichplate med termostat för oljekylen, skulle vilja veta ett bra märke samt att det kommer hålla och passa osv.
Sen vart får man tag på oljetrågspackning till dom här bilarna?
Ska man ha någon värre (om det nu finns).
Vart kan man hitta någon som vet hur man ska göra med vevhusventilationen på den.
Har inte kollat upp om den är tät men jag trycker upp oljestickan en bit när jag laddar på lite....
Ska man dra om ventilationen på något sätt? Om det fallet finns vore det skönt om någon kunde visa bild på det.

Tack på förhand!

Mvh Jim

Toyota Chaser "Jzx90" (1994)
Icyveins Götterdämmerung
19 juni 2010 · 450 Inlägg

du kan alltid köpa setrab dom har kompletta kitt till våra motorer i olika storlekar och dom är riktigt bra oljetrågspackning kan du kolla på nissan återförsäljaren eller från en skrotad 200'a.Och angående ventliationen kan jag ej hjälpa har alldrig behövt göra något därsmile hoppas du fick ett något bra svar

Can´t kill it join It
maattias
19 juni 2010 · 354 Inlägg

Sappuru skrev:
du kan alltid köpa setrab dom har kompletta kitt till våra motorer i olika storlekar och dom är riktigt bra oljetrågspackning kan du kolla på nissan återförsäljaren eller från en skrotad 200'a.Och angående ventliationen kan jag ej hjälpa har alldrig behövt göra något därsmile hoppas du fick ett något bra svar

Varför skulle man lägga dit en gammal packning, så dyra e dom väl inte? skulle garanterat inte vara tätt heller.. Men hur som hellst går bra med packnings limm! smile en tuub packnings limm e inte dyr, och väldigt bra att ha:) japp, som sagt angående oljekylet så setrab säljer kylare mm. av väldigt hög kvalite.. Ventilationen, inte svårare än att köpa oilcatch tank och koppla dom dit och ett filter på tanken?



MVH.

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang