5897
Sök

Koppla in oljetemperaturmätare

537 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
Hej.
Ska koppla ine n oljetempmätare i min Porsche 924. Har mätare och sån där adapter man sätter mellan motorn och oljefiltret. Men det råkar vara så som att adaptern och oljefiltret blir för långt, så det tar i grenröret med någon millimeter, och visst, det går att pressa in det mellan motorn och grenröret, men känns inte så bra.. Så någon som har tips på hur jag kan göra? Har funderatpå ett annat oljefilter, då detta är 11,7cm långt. Det är ju samma oljefilter på Audi 80, 90, 100, VW golf 1-3, Jetta, Passat , Polo mm. Så vilka bilar har samma filter, fast kortare (ca 80mm).

Offroad Racing
3 123 Inlägg
20 juni 2010
På min cheva har jag satt givaren rakt i tråget, fast kräver ju visserligen att man plockar loss tråget då.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

537 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
Var på Biltema och jämnförde oljefilter. Hittade passande som ska sitta på Ford Ka och Mazda 121. Hur blir det egentligen med ett mindre filter än tänkt? Kanske man får byta oftare?

354 Inlägg
20 juni 2010
RPM2006 skrev:
Var på Biltema och jämnförde oljefilter. Hittade passande som ska sitta på Ford Ka och Mazda 121. Hur blir det egentligen med ett mindre filter än tänkt? Kanske man får byta oftare?

går nog bra med lite mindre filter. smile

MVH.

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

948 Inlägg
21 juni 2010
borde det inte funka om du borrar och gängar i oljeavtappningspluggen och sätter den där?

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
21 juni 2010
TobbeTT skrev:
borde det inte funka om du borrar och gängar i oljeavtappningspluggen och sätter den där?

Det finns annars färdiga givare med massa olika gängor som troligtvis passar oljepluggen wink

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

537 Inlägg
22 juni 2010
Trådstartare
Har nu iaf bestältl ett mindra filter, oljetrycksgivaren och oljetempgivaren sitter å oljefilteradaptern.

Sök