Klunkande ljud vid körning, Volvo 854.

Retepoj
29 april 2010 · 664 Inlägg

När jag kör i gupp med Volvon (Volvo 850 -94) så låter det precis som om man slår en hammare på underredet någonstans bak på bilen, det låter verkligen inte som om det är några dämpare som är dåliga.

Körde relativt fort idag, eller typ 120km/h, och kom i några mindre gubb och det slår inte i direkt lite.
Jag är 99% säker att det är från bakvagnen, eller bak på bilen någonstans i alla fall.

Någon som kan ha en gissning?

kellis
2 maj 2010 · 118 Inlägg

Är du säker på att det inte bara är avgasystemet som slår imot bakaxeln?! jävligt dight där på 850!!

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay
Retepoj
2 maj 2010 · 664 Inlägg

kellis skrev:
Är du säker på att det inte bara är avgasystemet som slår imot bakaxeln?! jävligt dight där på 850!!

Ja, alltså jag tror fan inte det och det hörs inte som så, men besiktningen hittade inget heller... Vette fan vad som är fel tongue.

norpan1
3 maj 2010 · 1 043 Inlägg

Övre fästen till stötdämparna bak brukar gå sönder, syns inifrån plocka bort bagagegolvet och kolla.

Peran Bilmekaniker
4 maj 2010 · 235 Inlägg

som norpan. eller dom alu fästningarna "i" bakaxeln som vittrat sönder så den ena ligger lös o slår kanske! vem vet! smile

bilfreak_89
4 maj 2010 · 169 Inlägg

Säker på att det kommer bak? jag hade kollat stab-stagen framme  kan förra ett jäkla liv.   mvh

//Jonas
Hyundai i40 (2012)
cliffan
4 maj 2010 · 15 Inlägg

jag har samma problem med min...låter som det klunkar där bak i bakvagnen men jag tror det e avgasrret som sitter lite löst eller att det e några bussningar men har inte haft tid att kolla..kan det vara bussningarna bak tro?

MaulinR Avstängd
22 juni 2010 · 285 Inlägg

samma på min

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang