5206
Sök

Audi a4 1,8T Peakar 0,9 i ladd efter monterring av BSR Optiflow

Glidarn
408 Inlägg
23 juni 2010
Trådstartare
Min audi peakar 0,9 i ladd efter montering av Bsr optiflow, är detta normalt? Innan peakade den 0,6bar.
Sen en annan fråga, tomgången svajjar som (f''n) då man sätter på fläkten men blir hyffsad normal då den e avstängd, vad kan det bero på? Aja blir å lämna in till AGs i nkpg så får dem kolla igenom bilen.
Tänkte chippa den men som det e nu så kommer jag inte göra det.
Ags tar 5k för chippningen och då kollar han igenom motorn så allt står rätt till.
Tacksam för svar, mvh stefan AKA zlaban08.
Kan det va så att det blir felkoder utan att motorlampan tänds?
Senast redigerat av zlaban08 (23 juni 2010)

(obrut)

690 Inlägg
23 juni 2010
Vid hög belastning på hög växel... ex accelaration i motlut från 70km/h och uppåt på 6ans växel så peakar min 0.9bar för att sedan sjunka till 0.6
Normal peak på 2an 3an 4an ligger på 0.7-0.7½bar för att sedan återgå till ca 0.6bar
Har original luftburk osv...
Tror inte det ska vara någon fara med höga peakar vid högre belastning...

Har en B6a med 1.8T på 190hk

Hur är det med vacuumet? ligger den på ca -0.7 till -0.8bar på tomgång och ev ner till -0.9 vid motorbroms så tror jag den delen är ok hur som...
Senast redigerat av AEN (23 juni 2010)

Glidarn
408 Inlägg
23 juni 2010
Trådstartare
AEN skrev:
Vid hög belastning på hög växel... ex accelaration i motlut från 70km/h och uppåt på 6ans växel så peakar min 0.9bar för att sedan sjunka till 0.6
Normal peak på 2an 3an 4an ligger på 0.7-0.7½bar för att sedan återgå till ca 0.6bar
Har original luftburk osv...
Tror inte det ska vara någon fara med höga peakar vid högre belastning...

Har en B6a med 1.8T på 190hk

Hur är det med vacuumet? ligger den på ca -0.7 till -0.8bar på tomgång och ev ner till -0.9 vid motorbroms så tror jag den delen är ok hur som...

Vacuumet e Ok..

(obrut)

690 Inlägg
23 juni 2010
Ja alltså.. en peak på 0.9bar tror jag inte behöver betyda något egentligt... det lustiga är väl mer det att den inte gjorde det innan bytet av luftfiltret...
Du kan inte ha råkat kommit åt eller skadat någon vacuumslang... kolla så du inte råkat klämma någon... vet att min mätare visade konstigt när jag råkade klämma vacuumslangen som går till mätaren...

Glidarn
408 Inlägg
23 juni 2010
Trådstartare
AEN skrev:
Ja alltså.. en peak på 0.9bar tror jag inte behöver betyda något egentligt... det lustiga är väl mer det att den inte gjorde det innan bytet av luftfiltret...
Du kan inte ha råkat kommit åt eller skadat någon vacuumslang... kolla så du inte råkat klämma någon... vet att min mätare visade konstigt när jag råkade klämma vacuumslangen som går till mätaren...

Ska gå igenom alla slangar mm i helgen.

(obrut)

Sök