5263
Sök

"Vidaretrimma" SAAB 9000 Turbo -88

Saabvilde!
1 708 Inlägg
23 juni 2010
Trådstartare
Hej! Har en SAAB 9000 Turbo med ganska hyffsad skjuts i. Men mycket vill ju ha mer!

Spec just nu. Chippad bränsle och APC. 2.3 liters topp, 3" utan katt. Och öppet filter självklart.

Vad är nästa steg tycker ni? Har ett gäng 2.3 Turbo spridare liggandes hemma som ska klara att flöda 276 hkr. Kan även vara dags för en lite värre turbo, då den jag har inte verkar orka ladda så bra på högre varv.

Saker som jag har tillgång till hemma som kanske kan komma till användning:
* 2.3 Turbo spridare
*Kammar från en 2.0i 130 hk. (kan säkert luska fram andra kammar med, så ge lite info på hur dom betér sig.
*Wastegateklockor från nyare 9000. Möjligtvis även från 9-5/9-3. (om det löser mitt sjunkande ladd.)

Alla tips välkomna!

Mvh Michael.
Senast redigerat av Larsson_Power (23 juni 2010)

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

106 Inlägg
23 juni 2010
wg klockorna är varken starkare i 9-3,9-5 el nyare 9000,du får helt enkelt kapa den itu o sätta dit en starkare fjäder o punkta ihop den igen..

5 710 Inlägg
24 juni 2010
Har du spikdiod?
Om inte fixa en sådan.
Sedan....justera upp APC:n mer och håll koll på om det spikar. Gör det det behövs mer bränsle.
Fixas genom att att montera de röda spridarna samt skaffa ett nytt bränslechipp anpassat för dessa.
Bör kunna locka fram lite nya hästar i stallet.

mvh Jonas

MVH Jonas
..............

Saabvilde!
1 708 Inlägg
24 juni 2010
Trådstartare
jonTe skrev:
Har du spikdiod?
Om inte fixa en sådan.
Sedan....justera upp APC:n mer och håll koll på om det spikar. Gör det det behövs mer bränsle.
Fixas genom att att montera de röda spridarna samt skaffa ett nytt bränslechipp anpassat för dessa.
Bör kunna locka fram lite nya hästar i stallet.

mvh Jonas

Okej! Jag har ju ett par gröna(?) eller om det är gul rand på dom spridarna från en 2.3T. Tror du dom pallar?

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Sök