3532
Sök

Trimma en Honda Civic ESi?!

115 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
Har en Civic ESi på ingång här, är ju tydligen omöjligt att få tag i en VTi now a days! Hur som helst,

Är riktigt sugen på att trycka ur lite mer ur den här lilla japsaren och undrar hur jag ska gå till väga på bästa sätt.. Vilka märken samt leverantörer man kan vända sig till, och sen hur mycket man kan pressa lillbilen innan man måste byta ut stakar och hela köret!

ESi:n har väl om jag inte misstar mig något bättre orginalstakar än typ LSi och de övriga 1.5L motorerna?

Kom gärna med tips och trix på vad man kan göra för att få den att gå så bra som möjligt! Pris för olika mods är till hjälp också!
Tack på förhand

Got VTEC?
1 593 Inlägg
28 juni 2010
Lättast är att börja med insug, avgas, grenrör, luftfilter, kat.ersättare och sedan fortsätta med kammar, mappning osv om det känns nödvändigt. Stakar osv ska uppgraderas om du tänkt köra turbo/kompressor, annars håller de ganska länge om jag inte minns fel.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Darth Vader
1 644 Inlägg
28 juni 2010
Esi (d16z6) har kanske bättre stakar än icke-vtecvarianterna, men de är långt ifrån bra. Jag hade en Esi där jag sköt en stake ut ur varsin sida av tråget, så om du skall överladda så är du "säker" upp till max 0,5 i mitt tycke. på d-series.org kan du hitta det mesta om vad som går och inte till din motor. Hondaklubben har också en massa bra tips.

Braaaaap?

115 Inlägg
28 juni 2010
Trådstartare
Tack för svar där! Nee, kompressor/turbo blir nog inte till en början i alla fall! ;p
Och motorswap känns som lite för mycket jobb så, men annars är det en bra idé där! Tackar

Sök