12851
Sök

Uppgraderingar till CIvic type R EP3

15 Inlägg
18 juli 2010
Trådstartare
Tjena. jag har införskaffat en type R EP3 och är sugen på att få upp hästarna lite till i den.

jag har ett bra CAI i den nu. men vilka saker kan jag göra med bilen med motor/avgas som ger den lilla extra kraften? och det får inte kosta massor med pengar.

vilka saker ger mest "bang for the buck" ?
det jag funderar på är en sport eller race kat. ska jag då passa på att ta hela avgas systemet? och i så falla även downpipen? och vad bör sådant ligga på i pris?
Jag behöver inte ha det fetaste som finns lixom men inte heller saker som går sönder om man tittat hårt på dom wink

kom gärna med förslag om vad jag ska kolla efter och/ eller om ni vet priser och prestanda på dom sakerna.

Tack på förhand. D.

ps. det finns INTE pengar till kompressor eller turbo... utan lite "lättare uppgraderingar tack" Ds.

388 Inlägg
18 juli 2010
Downpipen är ganska rejäl orginal men katten bromsar lite sen är det mellan röret direkt efter katten som är en stor bov i dramat smalt som attan orginal. Vill du ha kunnig hjälp så titta in på http://www.hondaklubben.com/forum/ regga dig gratis sen kan man få mycket hjälp.

218 Inlägg
18 juli 2010
bytt ut grenrör och insug och skaffa dig en K-pro du får du bra fart i din honda kan jag säga

15 Inlägg
18 juli 2010
Trådstartare
vad är en K-Pro? jo katten ska jag byta.

15 Inlägg
18 juli 2010
Trådstartare
och insug? det är inte det samma som luftfiltret?

218 Inlägg
18 juli 2010
sswdan skrev:
och insug? det är inte det samma som luftfiltret?

k-pro är ett mappbart mortor styrdon och sen ska du ha ett RBC-insug..
bli medlem på. www.hondaklubben.com

Sök