Hej! Vad är den bästa och enklaste setupen för att trimma denna bilen något? Extraktor, större avgas, trimmkammar, öppet filter, större soppapump, bränsletrycksregulator, racekat?
Absolut! De kommer inte göra någon skillnad alls. De är nog mer än väl dimensionerade för motorn du har!
Sådana grejer byter man ju ev. när original inte räcker till när man börjar ha lite effekt...men de GER ingen effekt.
Inte för att vara taskig, men jag rekommenderar att du läser på lite om hur en motor fungerar så du har lite kött på benen innan du börjar få allt för vilda trimplaner.
Absolut! De kommer inte göra någon skillnad alls. De är nog mer än väl dimensionerade för motorn du har!
Sådana grejer byter man ju ev. när original inte räcker till när man börjar ha lite effekt...men de GER ingen effekt.
Inte för att vara taskig, men jag rekommenderar att du läser på lite om hur en motor fungerar så du har lite kött på benen innan du börjar få allt för vilda trimplaner.
Jag har läst hela trimguiden här på garaget men det stod inget om bränsletrycksregulator där, så tänkte att det är lika bra att veta...
Om en motor får för mycket bränsle, reagera den inte då med att den suger i sig mera luft? Montera man då en bränsletrycksregulator och höjer bränsletrycket skulle ju detta resultera till att motorn både dricker och andas mera eller "snabbare" vilket skulle ge mer effekt?
Är det en vei eller lsi du har? men som tidigare sagt, plana toppen, byta kam,databox o insug cold air intake , avgassystem Lättning o väghållning är nog det enklaste kammar osv har du här ---> http://cranecams.com/?show=browseParts men tänk på att dom inte har våra modeller, dvs lsi o vei osv, i usa