13096
Sök

Trimma Honda civic -92 90hks

Snäll pöjk
703 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
Hej! Vad är den bästa och enklaste setupen för att trimma denna bilen något? Extraktor, större avgas, trimmkammar, öppet filter, större soppapump, bränsletrycksregulator, racekat?

mvh

Ack vet jag förgasarmotorer!

Snäll pöjk
703 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
Någon?
Förresten var finns vassare kammar att få tag på?

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
20 juli 2010
köp en annan civic med större motor, enklast och billigast.

annars byt motor, lönar sig inte att trimma 90hk motorn tyvärr.

Snäll pöjk
703 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
bättre soppapump och bränsletrycksregulator är meningslöst eller?

5 111 Inlägg
20 juli 2010
Absolut! De kommer inte göra någon skillnad alls. De är nog mer än väl dimensionerade för motorn du har!

Sådana grejer byter man ju ev. när original inte räcker till när man börjar ha lite effekt...men de GER ingen effekt.

Inte för att vara taskig, men jag rekommenderar att du läser på lite om hur en motor fungerar så du har lite kött på benen innan du börjar få allt för vilda trimplaner. smile

Snäll pöjk
703 Inlägg
21 juli 2010
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Absolut! De kommer inte göra någon skillnad alls. De är nog mer än väl dimensionerade för motorn du har!

Sådana grejer byter man ju ev. när original inte räcker till när man börjar ha lite effekt...men de GER ingen effekt.

Inte för att vara taskig, men jag rekommenderar att du läser på lite om hur en motor fungerar så du har lite kött på benen innan du börjar få allt för vilda trimplaner. smile

Jag har läst hela trimguiden här på garaget men det stod inget om bränsletrycksregulator där, så tänkte att det är lika bra att veta...

Om en motor får för mycket bränsle, reagera den inte då med att den suger i sig mera luft? Montera man då en bränsletrycksregulator och höjer bränsletrycket skulle ju detta resultera till att motorn både dricker och andas mera eller "snabbare" vilket skulle ge mer effekt?

2 201 Inlägg
21 juli 2010
Är det en vei eller lsi du har?
men som tidigare sagt, plana toppen, byta kam,databox o insug
cold air intake ,
avgassystem
Lättning o väghållning är nog det enklaste
kammar osv har du här  --->  http://cranecams.com/?show=browseParts
men tänk på att dom inte har våra modeller, dvs lsi o vei osv, i usa

Sök