4445
Sök

Få av remskivan från servopumpen, SAAB NG 900

Ready for takeoff
367 Inlägg
21 juli 2010
Trådstartare
Hej!
Jag ska byta servopump på min saab 900 -97. Har fått av allt utom remskivan som sitter på den gamla pumpen. Hur får man av den? Ringde saab och frågade, de trodde den va pressad men lät inte helt säkra. Köpt en avdragare och testat att värma och få av den utan större framgång. Det finns en insexbult i mitten av hjulet, men vad jag förstått så har den ingen funktion till skivan + att den är 9mm vilket knappt går att få tag i.

Hur gör jag?

Kolla mitt Projekt:
SAAB ng900t - "devil eye project"
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
21 juli 2010
Lossa de 3/4 bultarna som sitter på remskivan på pumpen, sen är det bara avdragare som gäller!

Ready for takeoff
367 Inlägg
21 juli 2010
Trådstartare
Det sitter inga bultar på remskivan?

Kolla mitt Projekt:
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka.

Ready for takeoff
367 Inlägg
21 juli 2010
Trådstartare
Fick av den, Den va bara pressad. Gick med avdragaren om man hade en bra stödpunkt vilket jag inte hade i början. Nu är problemet att få på skiten.. Eftersom den sitter så tajt på den.

Kolla mitt Projekt:

Sök