13043
Sök

Förhöjd tomgång efter monterat öppendump ( 940 )

Whatever :)
1 652 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
Jo, här i helgen så svetsa jag ihop ett tryckrör och monterade min öppna dumpventil, allt går som de ska inga problem med de, men tomgången har stigit med ca 300-400 rpm, är detta normal eller är de just för att jag monterade dumpen ?
Senast redigerat av XeptiQ (26 juli 2010)

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
26 juli 2010
dom kan bli lite cp skadade när du stoppar öppen dump, spec om den är för mjukt ställd så den suger upp kolven vid tomgång

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

1 652 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
Hmm okej men kollade förut efter jobbet, och kolven är i bott, alla " schims " brickor finns i, men kanske får kapa till något längre bit. Men kanske får spela in och lägga upp så men vet lite bättre hur den låter och går.?

Wikstromm skrev:
dom kan bli lite cp skadade när du stoppar öppen dump, spec om den är för mjukt ställd så den suger upp kolven vid tomgång

1 353 Inlägg
26 juli 2010
håll för dumpen så de blir tätt, sjunker tomgången då? har du läckage nån annan stans? hur är svetsningen, helt tät?

XeptiQ skrev:
...förut efter jobbet, och kolven är i bott, alla " schims " brickor finns i,....

kollade du detta när motorn var avstängd eller när den var igång?

1 652 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
Yes de är tätt, prov tryckte röret innan. men har inte testat med att hålla för men jag har " öppnat " ventilen och då går den mycket lugnare. lite skumt kanske. Kan vara mycket möjligt att jag har läckage någon annan stans men vet inte vart ännu

Crille88 skrev:
håll för dumpen så de blir tätt, sjunker tomgången då? har du läckage nån annan stans? hur är svetsningen, helt tät?

XeptiQ skrev:
...förut efter jobbet, och kolven är i bott, alla " schims " brickor finns i,....

kollade du detta när motorn var avstängd eller när den var igång?

Sök