Denniz_
Turbo?
3 augusti 2010
· 440 Inlägg
1. Trycket i motorn skulle bli så himmla stort att motorn skulle spika sönder innan du kommit upp till dina 1 bar.
2. Därför att de inte ska kunna bli för högt tryck i cylindrarna och att det är en säkerhets marginal. En turbo tvingar in luft i cylindrarna och då stiger trycket väldigt mycket. Så för att kunna ladda mycket kan man inte ha för högt cylindertryck för då blir temperaturen alldelles för hög och bensinen självantänds (Motorn spikar).
3. Visst går det att byta spridare och höja bränsletryck. Men höjer man bränsletrycket för mkt så förstör man spridarens dimning och de liknar mer en stråle.
Men om man ska trimma mer så kan man ofta inte köra med orginal styrsystem då de inte funkar som man helt vill att de ska göra.
(Är trött och så, så du får ursäkta oklarheter eller dåligt förklarat eller för lite förklarat, skrev ihop nått lite snabbt)
Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing