14681
Sök

Honda crx "installera" v-tec i efterhand...

320 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
Okej behöver lite hjälp och undrar om det går (vilket jag antar att det gör) och hur pass svårt det är att "installera" v-tec på en honda crx i efterhand?

går i tankarna på att köpa en crx här nu och vill självklart ha en med v-tec men dom kostar så pass mycket (runt 25-30 tusen som billigast) medans man får en likvärdig utan v-tec för runt 15-20 tusen så tänkte om det kan vara värt samt billigare att köra en crx utan v-tec och sedan installera det i efterhand?

767 Inlägg
4 augusti 2010
Om det går så är det nog inte bara att montera det efterhand.
Grejen med vtec är ju att den har flera kammar med olika egenskaper. En för låga varv och en för högre.
Får du tag på en vtecmotor med boxar så är nog det att rekomendera men är nog lika bra att satsa på att bilen har det från början.

320 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
Okej joo jag vet att det är 3 pistonger eller vad det nu heter på svenska xD varav en låses fast vid högre varc.. tänkte mer om det gick att byta typ vevpartiet samt någon box eller liknande..

I <3 my Honda
483 Inlägg
4 augusti 2010
Det går inte, du får nog byta hela motor. Så spara lite till och köpa riktig crx vtec ist. Du kommer aldrig ångra dig

320 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
självklart kommer jag inte ångrat mig smile har velat haft en crx i över 5 år nu ^^ har pengarna men bara ett jobb nu så jag har råd att äga den ^^

I <3 my Honda
483 Inlägg
4 augusti 2010
Men att äga en crx vtec är inte mycket dyrare än vanlig crx så köpt direkt en vtec i början

KHRacing
4 augusti 2010
Tänk på att dessa bilarna kom 1989.... de är GAMLA... skall inte kosta sådana pengar liksom.
V-tec´n kom 91

320 Inlägg
4 augusti 2010
Trådstartare
KHRacing skrev:
Tänk på att dessa bilarna kom 1989.... de är GAMLA... skall inte kosta sådana pengar liksom.
V-tec´n kom 91

tro mig jag vet.. men dom var extremt mycket billigare några år sen problemet nu är att det är typ omöjligt att hitta en crx som dom inte har gjort något med vilket gör att dom får så extrema priser.. och då det är en v-tec jag vill ha så blir det lite mer som ska läggas ut då dom har jag inte sätt en ända för under 20 000 på ett bra tag...

Sök