1700
Sök

Köpa beg bil med 20 000 mil..

133 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
Tjena! såg en väldigt fin seat ibiza -94 på blocket, och vill köpa den, men den har gått 20 000 mil..
http://212.112.179.20/images/08/0883361359.jpg

"20000Mil
SERVO
C-Lås
El-Hissar
Alu Fälgar
V-Däck.

Bilen fungerar bra i motor och låda.
Den är besiktad till december"

Jag tänker använda den 3 år och sen köpa en ny igen, men hur många mil kan man köra med en liten bensinbil i genomsnitt? en kompis till mig har en volvo som har gått 29 000 mil och den e ju fortfarande perfekt.. Men är det bara tur?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 augusti 2010
beror helt på hur de är servade och skötta finns bilar som går som nya vid 60 tusen mil finns andra som det nästan är skroten nästa för innan 20 tusen mil

går motorn och låda bra så håller de nog om du håller efter med service o så och kör som folk

Jävel
2 018 Inlägg
7 augusti 2010
Som MrEricsson säger, allt handlar om hur skött den är. Så du får väl åka dit o provköra litegrann o känna om det känns rätt helt enkelt.

You got to risk it, to get the biscuit :)

133 Inlägg
7 augusti 2010
Trådstartare
allright! Tack, jag kan ju inte så jätte mycket om motorer etc. och trodde dom flesta inte orkade mer än 25 tusen mil.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 augusti 2010
fritszol skrev:
allright! Tack, jag kan ju inte så jätte mycket om motorer etc. och trodde dom flesta inte orkade mer än 25 tusen mil.

vsg big_smile

nej nej i rätt händer kan de gå i all evighet wink

653 Inlägg
7 augusti 2010
Min bil slår snart om till 31 000 mil wink och den är friskare i motorn än vad min gamla var som endast hade gått 22 000 mil! Så allt beror på hur väl skött den är smile

Smoke tires not drugs

Smålänning
7 887 Inlägg
7 augusti 2010
Bara att handla om den går som den ska.

På tre år ska du inte hinna köra ner den.

Min volvo har snart gått 50k och jag kör som en dåre, iaf på isen vintertid smile

Gäller bara att serva den en gång om året så går den länge till smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

133 Inlägg
8 augusti 2010
Trådstartare
Okej! Jag har köpte den! Fan va nice den är! Mycket kraft, känns bra, reagerar fort och ingenting känns sladdrig (som det gjorde i en colt jag provkörde nårra dagar innan)

Fan va glad jag är! Måste bara vänta tills den e påställd igen..

Sök