Ang Turbo till ford mondeo installations hjälp!??

ford2
8 augusti 2010 · 37 Inlägg

så nu om jag vill koppla en turbo garrett T2 till en ford mondeo 94 2.0i.

kan jag koppla en turbo på bilen utan att ha IC och större spridare o sånt? siktar inte på max effekten heller bara jag får ut minst 10-20 hk eller nåt? är det möjligt?.

om man bara kopplar en turbo med grenrör  funkar det? eller måste man ha massa andra skit med?...

tack i för hand grabbar!

Audi v6 "glidarn" (1998)
ford2
8 augusti 2010 · 37 Inlägg

inget svar?hmm

Audi v6 "glidarn" (1998)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
8 augusti 2010 · 2 252 Inlägg

grenrör, olje tryck till turbo, olje retur från turbo, tryckrör till insug från turbo, mer bränsle dvs spridare, lmm typ..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
ford2
8 augusti 2010 · 37 Inlägg

så grenrör oljetryck till turbo och oljaretur frpn turbo o tryckrör ?. måste ja ha spridare?

Audi v6 "glidarn" (1998)
ford2
8 augusti 2010 · 37 Inlägg

4300st inne och ingen kan nåt fss

Audi v6 "glidarn" (1998)
Hoevding Withlimb
8 augusti 2010 · 210 Inlägg

Du har väntat 45 minuter, kyl lite.

Snart kommer du få en massa svar som förklarar i detalj varför det kommer bli snordyrt att konvertera din motor.

105hk rent vansinne!
ascona-tic
8 augusti 2010 · 1 497 Inlägg

Lägger du ihopa alla som har varit inne på dina 3st trådar om turbokonvertera en mondeo så kanske du kan ta slutsatsen att det inte är någon som kör just mondeo turbo.

Får man fråga hur stor din kompetens är? har du skruvat något med bilar och kan du svetsa? och är du beredd att lägga 5-25k på att få delar till en bil som fungerar med överladd?

Opel Ampera (2012)
Opel Ascona B "CIH Trionic turbo E85" (1977)
ford2
8 augusti 2010 · 37 Inlägg

alltså hur svår är min fråga? ja fråga VAD behöver jag för o kunna få igång turbon? alla andra skriver hur mkt e du villig o lägga:/ är ni min ekonomiska råd givare eller? jag fråga bara vad jag behöver o hur jag gör det. kan ni inte svara på det då skriv inte. svårt?

Audi v6 "glidarn" (1998)
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
8 augusti 2010 · 3 180 Inlägg

ford2 skrev:
alltså hur svår är min fråga? ja fråga VAD behöver jag för o kunna få igång turbon? alla andra skriver hur mkt e du villig o lägga:/ är ni min ekonomiska råd givare eller? jag fråga bara vad jag behöver o hur jag gör det. kan ni inte svara på det då skriv inte. svårt?

du fick svar av mig i en av dina andra trådar, dög inte det svaret?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
ford2
8 augusti 2010 · 37 Inlägg

du va den enda med riktiga svaren. o är de ett måste att ha precis alla dem grejerna du sa?

Audi v6 "glidarn" (1998)
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
8 augusti 2010 · 3 180 Inlägg

ford2 skrev:
du va den enda med riktiga svaren. o är de ett måste att ha precis alla dem grejerna du sa?

nöj dig med

progressiv BTR
grenrör
turbo
DP
oljeslangar

men räkna inte med att det håller länge

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
Seth
8 augusti 2010 · 3 354 Inlägg

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=187064 varför starta flera trådar? kan ju bygga vidare på en befintlig?

http://www.garaget.org/forum/misc.php?action=forumRules
läs gärna reglerna angående att starta flera trådar om samma fråga. samt om bumpning

Sen varför göra en bil Obesiktningsbar pga 10-20hk?

Senast redigerat av Seth (8 augusti 2010)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Hamilton
8 augusti 2010 · 8 872 Inlägg
Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang