3070
Sök

T5a med dump före IC ? dåligt eller ej ?

UNDERGROUND
649 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
hejsan ! har byggt om tryckrören tills törre å kraftigare 2.5 system ! satte dumpern före IC som test ! tyckte den dumpade bättre å svarade snabbare .. är det fel eller skall man hälst ha den efter IC ?

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
10 augusti 2010
Den ska helst vara precis innan spjället, men original sitter den ju direkt på turbon, så det är nog skit samma..

UNDERGROUND
649 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
axelj skrev:
Den ska helst vara precis innan spjället, men original sitter den ju direkt på turbon, så det är nog skit samma..

ok ok sant smile

354 Inlägg
10 augusti 2010
Moonfury skrev:
axelj skrev:

ok ok sant smile

Har du inte återcirkulerande dumpventil spelar det ingen roll... Har man återcirkulerande ska man sträva efter att ha den efter ic:n, men den fördelen att den luft den skickar tebax till insugsidan på turbon är betydligt kallare än den luft den skickar tebax om du skulle ha den före ic:n. smile

MVH. Mattias

Bygger M20 turbo!
Ekonomin, drömmarnas största fiende!

8 287 Inlägg
10 augusti 2010
Vart man sätter en öppen spelar inte så stor roll. Den gör samma sak i vilket fall.

230 Inlägg
10 augusti 2010
Lånar tråden lite, Äre någon skillnad mellan en dumpventil från en 940 ft motorn o en dumpventil från t5 motorn?

8 287 Inlägg
10 augusti 2010
eXe skrev:
Lånar tråden lite, Äre någon skillnad mellan en dumpventil från en 940 ft motorn o en dumpventil från t5 motorn?

Om du menar den i turbon så bör det vara samma efetr som det är samma familj av aggregat.

197 Inlägg
10 augusti 2010
Ursäkta om jag lånar tråden lite när den ändå är aktiv..

Jag åker på orginal återcirkulerande dump på min A4 TS, ska byta nu vid chippning osv, har tryckt dit en FMIC, vart är optimalt att sätta den nya? Insugssidan innan spjäll precis? Eller bättre där den sitter nu innan turbo? Blev rätt förvirrad då jag tycker man hör olika rätt ofta..

Ska självklart åka med återcirkulerande fortfarande om ingen övertygar mig om annat.
Senast redigerat av Marroe (10 augusti 2010)

8 287 Inlägg
10 augusti 2010
Marroe skrev:
Jag åker på orginal återcirkulerande dump på min A4 TS, ska byta nu vid chippning osv, har tryckt dit en FMIC, vart är optimalt att sätta den nya? Insugssidan innan spjäll precis? Eller bättre där den sitter nu innan turbo? Blev rätt förvirrad då jag tycker man hör olika rätt ofta..

Som vi sagt ovan, har man en öppen spelar det ingen egentlig roll. Har man återcirkulerande så ska den sitta nånstans mellan ic och spjäll.

Sök