2622
Sök

Funkar WD exkterna hårddiskar i huvudenheten Pionner 4100SD ?

166 Inlägg
9 augusti 2010
Trådstartare
Tjenare
Har en WD Extern hårddisk som jag skulle vilja ha i bilen som ett strörre usb minne typ.
Men det är ju NTFS hårdvara på hårddisken och det funkade ju inte.
I xbox och ps3 så läser dom ju bara FAT32 system.

Huvudenheten jag har i bilen är en: Pionner 4100SD

Och nu till frågan: Någon som vet att det kommer funka om man konverterar om hårddisken till FAT32 istället ? Ska visst vara väldigt jobbigt att ändra tillbaka sen så tänkte bara kolla om någon har provat av vet om det funkar smile

Mvh: Lundgren

1 122 Inlägg
9 augusti 2010
Kan inte svara för din huvudenhet. Bästa vore ju att kika i manualen men har för mig dom bara tar FAT32 så har det varit på min JVC och Sony.

gasa nu foer faen!

400 Inlägg
9 augusti 2010
Vet inget om hur det funkar, Men;

Det borde väl inte vara några som helst problem att formatera om den till NTFS efteråt? Eller varför tror du det?

Mvh. Jonatan

1 122 Inlägg
400 Inlägg
9 augusti 2010
Ja jag kan inte tänka mig att det är svårare än med vilken annan hårddisk som helst. (Bara för att den är extern..)

Men jag kan inte säga till 100% säkert då jag aldrig testat personligen!

Om du inte vet att det ska va svårt så kan ja ju bara rekommendera att du testar!

Mvh. Jonatan

Gladen Audio
2 388 Inlägg
9 augusti 2010
inte säkert att spelaren kan läsa så stora diskar även om det är FAT32 eller om det bara är själv driften av dem som strular. men det kan lösas med nån usbströmadapter eller så.

Ska stå i manualen till spelaren hur stort minne som kan läsas osv.

Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
9 augusti 2010
Att formatera är inte svårt, varken från NTFS till FAT32 eller vise verca, men tänk på att spara allt som ligger på disken innan du formaterar! Tvivlar dock på att det kommer fungera, disken är nog för stor (inte fysiskt då utan kapaciteten).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

166 Inlägg
13 augusti 2010
Trådstartare
Okey
Tack för svar, funkade inte men ska läsa manuallen och har hört på omvägar att det måste vara någon viss typ av filer, men men det löser sig säkert smile
tackar smile

772 Inlägg
13 augusti 2010
Det borde dom kunna om dom förstås kan läsa så stor disk.
Har testat på en Keenwood stereo jag hade, och den läste allt som fanns på alla
diskar, eller minne, eller mobiler med USB sladd.
Och Pioneer borde väll inte vara sämre. smile

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
13 augusti 2010
på dom stereon jag testa så funkar min samsung s2 320gbs disk  fast i min bil får jag lite problem med  att den börjaqr söka om disken då jag slår igång xenonet  kan  vara att de blir nån ström dipp lr så stör kablarn då de korsar usbkabeln ..  annars så på min stereo så funkar de med 10k låtar 100 filer per mapp och max 10 mappar.. har inte testat men  enligt alpine så är de s  kolla upp med tillverkaren

Sök