Audi A4 1.8TQ -98, Större turbo?

JohanssonC
11 augusti 2010 · 158 Inlägg

Hej hej (:

Tänkte kolla om det finns någon kunnig person som vet vad för turbo som är större än orginal på min bil som passar bult-on och som inte lyfter toppen från blocket samtidigt som den kröker vevaxlarna på en gång.

Jag ska göra en effekt ökning från 150 till ca 250hk (vågar inte gå högre pga stakarna)
Jag kommer Chippa den , förmodligen hos bsr.
Laddtrycket är väl elektronsikt styrt så jag kommer ge fan i å pysa upp trycket det får dom fixa i mjukvaran isf.

Är det något annat som jag bör göra för att komma upp i 250hk?


Ursäktar ifall det känns grötigt att läsa.

Mvh Chrille

Volvo 940 "Turbo goes Sugis and BACK" (1992)
Audi-powah
14 augusti 2010 · 497 Inlägg

k04 turbon som sitter på s3/ttn är nog det du ska kolla på var dock berred på över 10000kr för turbon den är good för mellan 280-290 hk om du bytter avgashuset till större annars runt 270hk.
men 250 hk så kommer du ligga stabilt för både motorn och turbon värmereleterat då om du mappar in pogramvaran rätt. du måste byta icn med om du ska få ut några 250 hk stabilt  har för mig du har bara en ic i hjulhuset och den är inte stor kan jag garantera dig. du måste även byta spridare bränsletrycksreglator och eventuellt bränslepump och det där med bsr vad jag har hört så mappar dom inte för en enstaka bilar dom har bara olika steg så du får helt enkelt fixa ett nira system eller nåt och mappa den hos någon kunnig med bänk.
det blir lite svårt och ta pogramvaran för en s3 och sätta på då du har hellt anorlunda system och komp i din motor.
finns kanske någon mer kunnig här som gjort de själv tongue

Senast redigerat av Audi-powah (14 augusti 2010)

Audi S3 "Quattro" (2002)
k1mm0 tokfrans
14 augusti 2010 · 982 Inlägg

på S3orna så sitter ju turbon "bakom" motorn och har ett avgashus som verkligen inte passar på en rakställd 1.8t motor. 

samma med TTn,

gjordet det någon bil med rakställd 1.8t motor som avnände sig av k04 turbon?

Seat Leon 1.8T 20v Sport "Sjusovaren" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang