2973
Sök

Intresse koll på vad man skulle vilja att biltema sålde i sin monter på vallåkra

badboy for life
356 Inlägg
9 augusti 2010
Trådstartare
biltemaanstalld skrev:
Sheba skrev:
Fightertiger skrev:
Tycker personligen att ni ska ha med er en sju jävla massa verktyg för otroligt bra rabatter just denna helg..

och nu menar ja inte 20 kr utan en fin summa avdrag.. typ hälften.
tror de går åt som smör i solsken..

En sådan rabatt är totalt orealistisk. Väldigt få företag kan sälja en produkt till halva priset utan att göra en stor förlust. Jag prissätter datorer på företaget som jag jobbar på och folk har absolut ingen aning om vilka små pålägg som varje produkt säljs för. Räkna sedan in att detta lilla pålägg ska täcka en hel uppsjö av omkostnader som bl.a lokalkostnader, transporter och personalkostnader för att bara nämna några.

Enda anledningen till att ett företag skulle sälja sitt sortiment för halva priset under en period är av marknadsföringsskäl, men Biltema lär inte behöva marknadsföra sig på ett sådant ställe som Vallåkra så en sådan kampanj skulle vara fullständigt bortkastad.

Kunde nog inte sagt det bättre själv

Dock så har vi förvisso en del fynd varor som man kanske kunde ta med men som sagt det är min chef som har sista ordet kan bara framföra önskemål till honom

leva bör man ändå dör man

badboy for life
356 Inlägg
11 augusti 2010
Trådstartare
ingen som har något annat förslag ?????

leva bör man ändå dör man

237 Inlägg
22 augusti 2010
biltemaanstalld skrev:
Sheba skrev:
Fightertiger skrev:
Tycker personligen att ni ska ha med er en sju jävla massa verktyg för otroligt bra rabatter just denna helg..

och nu menar ja inte 20 kr utan en fin summa avdrag.. typ hälften.
tror de går åt som smör i solsken..

En sådan rabatt är totalt orealistisk. Väldigt få företag kan sälja en produkt till halva priset utan att göra en stor förlust. Jag prissätter datorer på företaget som jag jobbar på och folk har absolut ingen aning om vilka små pålägg som varje produkt säljs för. Räkna sedan in att detta lilla pålägg ska täcka en hel uppsjö av omkostnader som bl.a lokalkostnader, transporter och personalkostnader för att bara nämna några.

Enda anledningen till att ett företag skulle sälja sitt sortiment för halva priset under en period är av marknadsföringsskäl, men Biltema lär inte behöva marknadsföra sig på ett sådant ställe som Vallåkra så en sådan kampanj skulle vara fullständigt bortkastad.

Kunde nog inte sagt det bättre själv

Vi är inte intresserade av vad biltema kan tjäna.. utan vad vi kan få för bra saker till skit låga priser..

Sök