1451
Sök

,,,

67 Inlägg
4 586 Inlägg
27 augusti 2010
sacharias skrev:
????

6§ Lyftning av trådar och innehållslösa inlägg
Inlägg vars huvudsyfte är att lyfta en tråd är inte tillåtna.

546 Inlägg
27 augusti 2010
runt 350 lr är ja ute å cyklar?

Bärs!
3 456 Inlägg
27 augusti 2010
sacharias skrev:
jag har en 850 med T5-R motor och jag undrar hur mycket HK man kan få ut av KKK24, GLT- kammar, 3" LMM, 3" tryckrör, 3½" downpipe, andra spridare, 6 puckad sinterlamell, H-profil stakar, köra på e85 och en mappning?

Vad är det för spridare?

Garaget.org peakade 2008.

1 353 Inlägg
27 augusti 2010
sacharias skrev:
jag har en 850 med T5-R motor och jag undrar hur mycket HK man kan få ut av
* KKK24
* GLT- kammar
* 3" LMM
* 3" tryckrör
* 3½" downpipe
* andra spridare
* 6 puckad sinterlamell
* H-profil stakar
* köra på e85 och en mappning?

punktat upp din spec för att kunna svara lättare..
* KKK24 - beror på hur mycket du tänker ladda
* GLT- kammar ...
* 3" LMM behöver du så stor beroende på vilka spridare?
* 3" tryckrör ....
* 3½" downpipe .....
* andra spridare - ?? jovisst, ska du köra med 400cc spridare o e85 så blir de inget monster däremot 1600cc.
* 6 puckad sinterlamell - antar att du använder hårdare tryckplatta?
* H-profil stakar -  med stakarna kommer du i princip hur långt som helst.
* köra på e85 och en mappning?

för att samanfatta lite så , vad är målet?
med h-profil o en herrejösses snurra och gigantiska spridare så kan man gå vääldigt långt, allt beror på vad du tänker sikta på, dels har du växellåda o ta hänsyn till, sen har du kolvar som hänger med upp till en 500hk, dock så rekomenderas nya ringar lager och packningar i hela motorn, sedan har du en topp som gärna behöver bearbetas som också sätter stopp..

för att återgå lite snabbt till svaret på din fråga om effet/setup så är dina begränsningar turbon, vet inte va den hänger med till, ~350hk? sen beror de helt på vilka spridare, och även om tryckplattan kommer hänga med dit,
sist men inte minst så beror de även på vem som mappar,
hoppas svaret var tillfredställande, annars får du ge oss mer kött på benen wink

8 267 Inlägg
27 augusti 2010
sacharias skrev:
okej! men hänger inte tryckplattan med nå mer än till ca 350 hk? jag ska sattsa mot 400 hk hade jag tänkt!

Ska du sikta på 400 så lär du ha en betydligt styggare koppling än bara original tryckplatta och sinter om du vill få nån form av hållbarhet.

8 267 Inlägg
27 augusti 2010
sacharias skrev:
hur mycket tryck är de på R- tryckplattan då? vet du nån som kör med 400 hk och den tryckplattan som det inte fungerar för?

På rak arm nej, av den enkla anledningen att dem flesta som bygger såna motorer köper riktiga kopplingar istället för att snåla in på en sån viktig komponent. I och för sig utgår jag ifrån att du menar gamla R-tryckplattan. NR-tryckplatta och vettig lamell bör däremot kunna fungera.

1 353 Inlägg
28 augusti 2010
behöver de inte vara.. allt beror juh på vilka spridare du tänker köra med, ska du ha 250cc så kommer dom sätta stopp innan turbon..

8 267 Inlägg
28 augusti 2010
630cc högohm funkar bra i kombination med ett av volvos 3" (72mm innerdiameter) lmm-hus. Tänk bara på att det är ett absolut måste att byta bränslepump om du ska köra på E85 och trimma eftersom en originalpump bara klarar av lite över originaleffekten.

Sök