4128
Sök

Monoblock??

458 Inlägg
29 augusti 2005
Trådstartare
Undrar vad som menas med monoblock..? Vad heter dom andra slutstegen som inte är monoblock..? Varför heter det monoblock..? tongue

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
29 augusti 2005
ett monoblock är ett steg som bara har 1 kanal... och om du tänker på en radio så har du  ju mono (samma i båda högtalarna) eller stereo då e det ju 2 fristående kanaler... monoblock är rena subwoofer steg, å de är oftast riktigt kraftiga eftersom man lägger allt utrymme på bara en kanal... å klarar ofta lägre ohm också efter som att det är gjorda för subbar...

458 Inlägg
29 augusti 2005
Trådstartare
Xoff skrev:
ett monoblock är ett steg som bara har 1 kanal... och om du tänker på en radio så har du  ju mono (samma i båda högtalarna) eller stereo då e det ju 2 fristående kanaler... monoblock är rena subwoofer steg, å de är oftast riktigt kraftiga eftersom man lägger allt utrymme på bara en kanal... å klarar ofta lägre ohm också efter som att det är gjorda för subbar...

Okej.. Men det finns la typ 4 kanaliga monoblock eller är jag helt ute och cyklar nu eller ?? tongue

6 851 Inlägg
29 augusti 2005
Kojloj skrev:
Xoff skrev:

Okej.. Men det finns la typ 4 kanaliga monoblock eller är jag helt ute och cyklar nu eller ?? tongue

Nej 4-kanaliga monoblock har jag då inte sett..Men du kan därimot mono koppla ett 4-kanalssteg.
Då kallas det även bryggat 4-kanals

Sök