Volvo 740 turbo startar ej

martinsson91 skåne
18 september 2010 · 88 Inlägg

tja har problem med min tic. den får fram soppa i spridarna som den ska och gnista får den. kammen står rätt. bilen vill inte ens puffa till..  och om man plockar av stiften är stiften helt gemonblöta av soppa  kan det vara att den får för mycket soppa så den släcker gnistan?? kom med föslag  mvh mattias

vissa faller för grupptryck men jag faller för laddtryck!
Beeenny
18 september 2010 · 982 Inlägg

öppnar säkert inte spridarna..kolla spridarmotståndet..soppan kommer nog från kallstartsventilen

martinsson91 skåne
18 september 2010 · 88 Inlägg

har en b230ft dom har igen kalstartsspridare har jag för mej och spridarmotståndet är nytt och kommer soppas som det ska från alla fyra spridarna smile

vissa faller för grupptryck men jag faller för laddtryck!
Beeenny
18 september 2010 · 982 Inlägg

sitter väl under insuget..reläet på expansionskärlet då ? minns inte vilka modeller som hade det

låter som kammen står fel ändå tongue hallgivarn ? glapp ? testat nollställt boxen bara ? ta bort batteriet

martinsson91 skåne
18 september 2010 · 88 Inlägg

kammen står rätt pridarna sprutar som dom ska har tittat det  börgar mistänka att jag släcker gnistan på stiftena smile

vissa faller för grupptryck men jag faller för laddtryck!
Beeenny
18 september 2010 · 982 Inlägg

tankat bensin då ? tongue

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
18 september 2010 · 695 Inlägg

går startmotorn runt?

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo V70 "Classic" (2008)
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
martinsson91 skåne
18 september 2010 · 88 Inlägg

billen får soppa och motorn snurrar runt fint ska testa att byta stiften idag se vad som händer smile

vissa faller för grupptryck men jag faller för laddtryck!
volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
18 september 2010 · 695 Inlägg

inte för att vara dum eller oteknisk men har du ett BRA batteri och en BRA genarator med BRA spänd gen-rem?

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Volvo V70 "Classic" (2008)
Frosted
18 september 2010 · 1 878 Inlägg

Impulsgivaren/Svänghjulsgivaren kan ge konstiga fel. testa med att plocka upp den och rengör, fastnar grymt mycket skit på dem.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
18 september 2010 · 695 Inlägg

Kan mycket möjligt vara den ja om bilen inte tänder

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo V70 "Classic" (2008)
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
martinsson91 skåne
19 september 2010 · 88 Inlägg

där är ström/ bilen får bensin och stark fin gnista men vill inte funka fattar inte vad det kan vara  sad

vissa faller för grupptryck men jag faller för laddtryck!
ajonasson
19 september 2010 · 583 Inlägg

Onekligen är sådana fel jävligt skumma. Då det alltid brukar smälla till något ifall den får bensin & gnista.

Jag vill inte vara oartig, då jag antar att du redan kollat detta, men får den tändning på rätt cylinder?.

1. Jag hade skruvat väck tändstiften och låtit bilen stå ett tag så att den bensin som sammlat sig ångat bort för att sedan skruva tillbaka dem.
2. Efter det skulle jag kopplat ur brännslesystemet och använt startgas att försökta få den att tända med.

Tänder den på startgas = Något skumt med brännslet som kanske "dödar gnistan" som du säger.
Tänder den inte på startgas = Antagligen något som spökar med tändningen.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.
bullt81
19 september 2010 · 9 Inlägg

Jag har precis fått igång en b230ft som hade exakt samma fel. Det var att svänghjulet satt fel. Det skall sitta stryrstift på dom men det fanns inget på den bilen jag höll på med. Jag tog bort växellådan och satt tillbaka start motorn för att kunna kolla om motorn startar. Skröv loss koppling och svänghjul och vred det 1 skruvhål i taget och vipps så startade bilen. Men då hade jag också kollat svänghjuls givarna att dom fungerade.

Jockefr
3 oktober 2010 · 44 Inlägg

Finns en pigg eller ett ställe utan hål beroende på svänghjul. De ska hade sitta mitt i startmotorns hål.

Jockefr
3 oktober 2010 · 44 Inlägg

Finns en pigg eller ett ställe utan hål beroende på svänghjul. De ska hade sitta mitt i startmotorns hål.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang