3521
Sök

Byte av vattenpump Volvo 940 GL -93

603 Inlägg
6 oktober 2010
Trådstartare
Jag har dropp från vattenpumpen, jag vet inte om det kan vara den eller någon packning men det måste ju plockas ner. Jag började ikväll men nu har jag stött på lite frågetecken.
Det röda röret (antar att det är till värme i kupén eller liknande!?) -Hur lossas det från själva pumpen?
Hur lossar jag själva pumpen? -Jag tror att jag lossat den från alla punkter. Den är lite glappig nu men hur våldsamt ska jag behöva ge mig på den för att få loss den?
-Och sedan, något jag bör tänka på vid ihopmontering?
//Sebbe

In hoc signo vinces

1 772 Inlägg
6 oktober 2010
Röret sitter bara itryckt med en o-ring så den är bara dra ut. Försök bänd med en stor mejsel eller liknande runt om för att få loss pumpen.

Vid montering kan de behövas lite tryck uppåt när du drar åt pumpen så att det blir riktigt tätt i anslutningen upptill.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

15 Inlägg
6 oktober 2010
NordstromJ skrev:
Röret sitter bara itryckt med en o-ring så den är bara dra ut. Försök bänd med en stor mejsel eller liknande runt om för att få loss pumpen.

Vid montering kan de behövas lite tryck uppåt när du drar åt pumpen så att det blir riktigt tätt i anslutningen upptill.

och lite vaselin eller liknande hal substans typ klick på o ringen underlättar monteringen massor

925 Inlägg
6 oktober 2010
sitter in en skruv under  känn så kommer du på hur du ska göra

Feel The Difference

Trafikledare
563 Inlägg
6 oktober 2010
Röret sitter ju med en genomgående bult och mutter på undersidan av röret.. Har du fått loss den? Kan sitta rätt duktigt i det där lilla röret.....

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

Sök